کد خبر: 44909
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 آذر 1400 - 08:04

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

راه اندازی مرکز مبادله کتاب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه

منبع : لیزنا
مرکز مبادله کتاب اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در راستای پشتیبانی منابع کتابخانه های عمومی با ۷ هزار نسخه کتاب راه اندازی شد.
راه اندازی مرکز مبادله کتاب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه

به گزارش لیزنا، مرکز مبادله کتاب اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، با حضور معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و معاونین و کارشناسان و کتابداران، روز شنبه ۲۷ آذر ماه در کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای راه اندازی شد.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در افتتاح این مرکز مبادله کتاب، گفت: مرکز مبادله کتاب از ابتکارات ارزشمند نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که با هدف استفاده بهینه از کتب در کتابخانه های عمومی و در تمامی استان های کشور ایجاد می شود. علاوه بر استفاده بهینه از کتب موجود، غنی سازی مجموعه کتابخانه ها و هدفمند شدن فرایند مبادله منابع اطلاعاتی به منظور مدیریت توزیع این منابع در بین کتابخانه ها، از دیگر اهداف این مرکز مبادله است.

وی اظهار داشت: برای این مرکز مبادله کتاب استان، فضایی به متراژ ۱۰۰ مترمربع در کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای شهرستان کرمانشاه ایجاد شده که در مرحله اول تعداد ۴۵ قفسه کتاب برای این مرکز در نظر گرفته شده است.
 
حسنی خونسار گفت: در این مرکز اکنون حدود ۷ هزار نسخه کتاب وجود دارد که با توجه به اینکه تعداد ۸۹ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان داریم نیازمند افزایش منابع مرکز مبادله هستیم. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه در خصوص اهمیت مراکز مبادله کتاب در استان عنوان کرد: با افتتاح مرکز مبادله، منابع مازاد یا تکراری و کتب اهدایی اشخاص و سازمان های مختلف در کتابخانه های استان با منابع مازاد و تکراری دیگر نقاط استان مبادله می شود تا این منابع به سهولت و آسانی در دسترس تمامی مخاطبان و مراجعان به کتابخانه های عمومی قرار گیرد.