کد خبر: 46524
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 مهر 1401 - 08:10

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برگزاری دومین دوره جشنواره ملی «دوست من کتاب»

منبع : لیزنا
جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، به همت محفل ادبی هگمتانه استان همدان برگزار می‌شود.
برگزاری دومین دوره جشنواره ملی «دوست من کتاب»

به گزارش لیزنا، دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان «دوست من کتاب» ویژه شاعران و نویسندگان کودک ۷ تا ۱۲ سال، شاعران و نویسندگان نوجوان ۱۳ تا ۱۷ سال و شاعران و نویسندگان بالای ۱۸ سال با انتشار فراخوان خود آغاز بکار کرد.

جشنواره «دوست من کتاب» با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، شناخت و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با کتابخانه عمومی به عنوان مراکز اجتماعی و فرهنگی در حوزه های عمومی و محلی و ارتقاء سطح دانش ادبی و تجربی فعالان ادبی در سایه رقابت‌های سالم  و بهره‌مندی از کارگاه‌های آموزشی جاری در طول برگزاری جشنواره، به همت محفل ادبی «هگمتانه» وابسته به اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان برگزار می‌شود.

همچنین کمک به رشد و کمال ادبیات کودک و نوجوان  و تولید آثار فاخر با موضوع ارزش‌های فرهنگی، دست یابی به کارنامه ای مدون  و قابل ارجاع از سطوح ادبی کشور  در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در سال ۱۴۰۱ و شناسایی استعدادهای برتر و معرفی و جلیل از آنها، تولید کتاب شعر و داستان «دوست من کتاب» ویژه جشنواره دوم و تجلیل از مقام خیرین حوزه کتاب و کتابخوانی از دیگر اهداف برگزاری این دوره از جشنواره ملی «دوست من کتاب» عنوان شده است.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره ملی  می توانند با مراجعه به سامانه سماک به نشانی www.samakpl.ir و تکمیل فرم ثبت نام، آثار  خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. همچنین ارسال آثار از طریق رایانامه این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید و پیام رسان‌های واتش آپ و بله از طریق خط ارتباطی ۰۹۳۷۸۵۶۸۳۸۸ نیز برای علاقه‌مندان فراهم شده است.

شرکت کنندگان تا ۱۷ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ فرصت دارند آثار خود در موضوعات محوری  «کتاب، ضامن آینده درخشان» با رویکرد تاثیر کتابخوانی در ارتقاء سطح زندگی، «کتابخانه؛ چشم و چراغ محل» با رویکرد کتابخانه های عمومی مرکز فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و موضوع ویژه «سقفی از جنس کتاب» با رویکرد تجلیل از مقام خیرین و تلاشگران حوزه کتاب و کتابخوانی را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

برگزیدگان جشنواره ملی «دوست من کتاب» در بخش های مختلف طی مراسمی در اردیبهشت ۱۴۰۲ طی مراسمی معرفی و تجلیل خواهند شد که بر این اساس در بخش کودک از ۳ برگزیده حوزه شعر و ۳ برگزیده حوزه داستان با اهدای ۱۰ میلیون ریال به هر نفر تقدیر خواهد شد. در بخش نوجوان نیز از ۳ برگزیده حوزه شعر و ۳ برگزیده حوزه داستان با اهدای ۱۰ میلیون ریال به هر نفر جلیل به عمل خواهد آمد.

در بخش بزرگسالان این جشنواره ملی از ۳ شاعر برگزیده حوزه شعر کودک و ۳ برگزیده حوزه شعر نوجوان به ترتیب با اهدای ۳۰ میلیون ریال، ۲۵ میلیون ریال و ۲۰ میلیون ریال تجلیل خواهد شد. همچنین از ۳ نویسنده برگزیده حوزه داستان کودک و ۳ برگزیده حوزه داستان نوجوان به ترتیب با اهدای ۳۰ میلیون ریال، ۲۵ میلیون ریال و ۲۰ میلیون ریال تقدیر خواهد شد.

همچنین در بخش ویژه جشنواره ملی «دوست من کتاب» که به موضوع «سقفی از جنس کتاب» اختصاص دارد، به یک برگزیده از هر گروه سنی در ۲ حوزه شعر و داستان (جمعا ۶ برگزیده) ۱۵ میلیون ریال اهدا می‌شود که بر این اساس جمعا مبلغ ۴۵۰ میلیون رویال جوایز برای برگزیدگان درنظر گرفته شده است.