کد خبر: 48300
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 بهمن 1402 - 10:55

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برگزاری آیین افتتاح کتابخانه‌های مشارکتی اداره‌ ندامتگاه آمل

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
آیین افتتاح کتابخانه‌های مشارکتی حضرت معصومه(س) بندِ بانوان و امام‌رضا(ع) ویژه‌ بندِ آقایان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندارن، در اداره‌ ندامتگاه آمل برگزار شد.
برگزاری آیین افتتاح کتابخانه‌های مشارکتی اداره‌ ندامتگاه آمل

به گزارش لیزنا، کتابخانه‌های مشارکتی حضرت معصومه(س) بندِ بانوان و امام‌رضا(ع) ویژه‌ی بخش آقایان با حضور سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ رؤسای ادارات فرهنگ‌وارشاد و کتابخانه‌های عمومی شهرستان، فرمانده‌ی سپاه آمل، بخشدار و سایر مسئولین شهری، دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۴۰۲ در اداره‌ی ندامتگاه شهرستان افتتاح شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های مازندران طی آیین افتتاح، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت‌زهرا سلام‌الله‌علیها و گرامیداشت شهیدان مظلوم غزه و همچنین شهدای حادثه‌ تروریستی راسک استان سیستان‌وبلوچستان، بیان کرد: طبق فرمایش پیامبر به سلمان که هر کس فاطمه(س) را دوست بدارد، در بهشت و کسی که با وی دشمنی کند ساکن جهنم خواهد بود، دَرمی‌یابیم ما برای امورات معنوی و کسب سعادت اخروی، نیاز به نگاه و شفاعت این بانوی بزرگوار داریم.

مهدیان‌پور به تعداد کتابخانه‌های مازندران اشاره کرد و گفت: در سطح استان، ۱۲۲ کتابخانه داریم که از این‌ میان، ۲۴ باب، کتابخانه‌ی مشارکتی هستند. هم‌اکنون کتابخانه‌های ندامتگاه‌های شهرهای بهشهر، ساری، قائم‌شهر، نوشهر، بابل، نور و آمل فعّالیت دارند و خدمات فرهنگی و کتابخوانی ارائه می‌کنند.

وی افزود: ساکنین ندامتگاه‌ها به دلیل شرایط خاص و محدودیت‌های موجود، می‌توانند با مطالعه‌ی کتاب، از اوقات فراغتشان استفاده‌ی بهینه و مؤثری داشته باشند؛ لذا وجود کتابخانه در این فضا، کمک شایانی برای افزایش سطح دانش و آگاهیِ زمینه‌های مختلف، به ویژه تربیت و اصلاح امور فردی زندگی آنان محسوب می‌شود.

عباس شعبانپور، رئیس اداره‌ی ندامتگاه آمل از تفاوت زندان با سایر ادارات بیان کرد: نوع فعالیت ما در ندامتگاه، خاص است و آن‌هم، به دلیل نگهداری انسان‌هایی است که نسبت به جامعه و خودشان مرتکب بزهکاری شده‌اند؛ بنابراین یکی از وظایف اصلی ما تغییر یا تربیت آنها است؛ به طوری که پس از ترک ندامتگاه و برگشت به جامعه، دیگر، آن اَعمال ناشایست را تکرار نکنند. این تغییر مهم، با کتاب‌وکتابخوانی می‌تواند سرعت بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: ما حدود ۳ هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف دینی، مذهبی، رمان‌وادبیات، تاریخ و غیره داریم که برای استفاده‌ی اهالی ندامتگاه، آنها را در دسترس قرار دادیم و امیدواریم به دلیل وجود این کتابخانه‌ها، بتوانیم به زودی تعداد کتابها را افزایش دهیم.