کد خبر: 43387
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 اسفند 1399 - 21:08

داخلی

»

گفتگو

«رتبه بندی تایمز» ویرایش ۲۰۲۱ دانشگاه های بین‌المللی را منتشر کرد

منبع : لیزنا
اخیرا رتبه بندی تایمز ویرایش ۲۰۲۱ دانشگاه های بین‌المللی را که از بیشترین دانشجوی بین‌المللی برخوردارند منتشر کرد .
«رتبه بندی تایمز» ویرایش ۲۰۲۱ دانشگاه های بین‌المللی را منتشر کرد

به گزارش لیزنا، دکتر جعفر مهراد استاد دانشگاه شیراز و موسس  ISC با اعلام این خبر گفت:  در ویرایش حاضر دانشگاه هنگ کنگ رتبه نخست را بدست آورده است. رتبه سال ۲۰۲۰ این دانشگاه ۲ و رتبه جهانی آن در سال ۲۰۲۱ میلادی ۳۹ است. رتبه دوم در اختیار  دانشگاه ETH Zurich در سویس است. رتبه بین۸سال ۲۰۲۰ ETH زوریخ ۳ و رتبه جهانی آن در سال جاری ۱۴ گزارش شده است. دانشگاه زوریخ دانشگاه دیگر سویس است که حائز رتبه ۱۸ جهان است. دانشگاه چینی هنگ کنگ در این رتبه بندی در جایگاه سوم قرار دارد. رتبه این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ میلادی ۵ و رتبه جهانی آن در سال ۲۰۲۱ میلادی ۵۶ است.

دکتر جعفر مهراد  گفت:‌دانشگاه آکسفورد که در رتبه بندی جهانی دانشگاه ها مقام نخست را کسب کرده است از منظر بین المللی در ویرایش حاضر دارای رتبه ۴ و در سال گذشته رتبه ۷ را به خود اختصاص داده بود. دانشگاه امپریال کالج لندن نیز موفق به کسب رتبه ۵ دانشگاه های بین‌المللی جهان شده است.  در سال گذشته رتبه بین المللی این دانشگاه ۶ و رتبه جهانی آن در ویرایش ۲۰۲۱ میلادی ۱۱ است.

وی افزود: انگلستان در بین کشورهای جهان از نظر جذب تعداد بیشتر دانشجوی بین المللی دارای ۱۰ دانشگاه در بین ۱۷۲ دانشگاه بین‌المللی جهان است، با این تفاوت که این ۱۰ دانشگاه در بین ۲۵ دانشگاه نخست بین المللی قرار دارد. سنگاپور، این کشور کوچک آسیای جنوب شرقی، در بین ۱۷۲ دانشگاه بین‌المللی جهان تنها دارای ۲ دانشگاه بین‌المللی است. دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه فنی نانیانگ به ترتیب رتبه های ۶ و ۹ دانشگاه های بین‌المللی جهان را به خود اختصاص داده اند. جمهوری ایرلند با دانشگاه ترینیتی دوبلین رتبه ۸ دانشگاه های بین‌المللی جهان را در اختیار دارد.

استاد دانشگاه شیراز  تصریح کرد: در اتریش دانشگاه وین تنها دانشگاهی است که رتبه ۱۱ را از آن خود کرده است. در هلند نیز دانشگاه فنی دلفت موفق به کسب رتبه ۱۲ دانشگاه های بین‌المللی جهان شده است. دانشگاه های آمستردام، گورینگن، لایدن و اوتریخت در این کشور به ترتیب رتبه های ۲۸، ۳۴، ۳۶ و ۴۶ دانشگاه های بین‌المللی جهان را در دست دارند. دانشگاه آکلند در زلاندنو که رتبه ۱۴ را در اختیار دارد در جمع ۱۷۲ دانشگاه بین‌المللی جهان جای گرفته است.

وی اظهار داشت: استرالیا در ویرایش ۲۰۲۱ دانشگاه های بین‌المللی جهان دارای ۶ دانشگاهی است که بیشترین دانشجویان بین المللی را پذیرش کرده‌اند. این شش دانشگاه شامل دانشگاه های ملی استرالیا، نیو ساوت ولز، ملبورن، کوئینزلند، موناش و سیدنی در فاصله رتبه های ۱۵ تا ۳۲ قرار دارند. در کانادا دانشگاه بریتش کلمبیا مقام ۱۷ دانشگاه های بین‌المللی جهان را بدست آورده است. آنگاه، رتبه دانشگاه مک گیل ۲۲، تورونتو ۳۹ و مک ماستر نیز ۳۸ گزارش شده است.

موسس  ISCافزود: نخستین دانشگاه آمریکا ام ای تی در این رتبه بندی در جایگاه ۲۶ قرار گرفته است. این کشور در مجموع دارای ۵۶ دانشگاه در بین دانشگاه های بین‌المللی جهان است.

وی گفت: از کل کشور های اسلامی تنها مالزی است که با دانشگاه مالایا در آن موق به کسب رتبه ۵۴ دانشگاه های بین‌المللی جهان شده است. از رژیم صهیونیستی انستیتو Technion در رتبه ۶۴ و دانشگاه عبری اورشلیم در رتبه ۹۳ قرار دارد.

دکتر مهراد افزود: دانشگاه لومونوسف مسکو نخستین دانشگاه فدراسیون روسیه موفق به کسب رتبه ۹۵ شده است. روسیه در این رتبه بندی دارای ۷ دانشگاه بین‌المللی است. تعداد دانشگاه های بین‌المللی کره‌جنوبی ۶ دانشگاه اعلام شده است. دانشگاه پکن با رتبه ۱۱۳ نخستین دانشگاه جمهوری خلق چین در این نظام رتبه بندی است.چین در کل و در بین ۱۷۲ دانشگاه بین‌المللی دارای ۱۳ دانشگاه با بیشترین تعداد دانشجوی بین المللی است.

وی تصریح کرد: در ژاپن دانشگاه توکیو نخستین دانشگاه این کشور رتبه ۱۳۳ دانشگاه های بین‌المللی جهان را در اختیار دارد. سایر دانشگاه های این کشور که تعداد آن ها در این رتبه بندی ۸ دانشگاه اعلام شده است در فاصله رتبه های ۱۳۲و ۱۷۹ رتبه بندی شده اند.

وی در پایان افزود: سایر کشورهای جهان که اسامی آنها ها در این رتبه بندی دیده می‌شود شامل دانمارک، فرانسه، فنلاند، آفریقای جنوبی، سوئد، نروژ، بلژیک، المان، جمهوری چک، اسپانیا، ایتالیا، مکزیک، تایوان، برزیل و هندوستان است. آخرین رتبه این نظام،  ۱۷۲ به تنها موسسه هندوستان یعنی موسسه علوم هند تعلق دارد.

برچسب ها :