کد خبر: 27410
تاریخ انتشار: شنبه, 23 بهمن 1395 - 16:01

داخلی

»

اخبار کتاب

دوکتاب قدیانی به عنوان کتاب‌های شایسته تقدیر جایزه کتاب سال شناخته شد

منبع : لیزنا
«چراهای تاریخ ایران » و «نهج‌البلاغه سید علی موسوی گرمارودی» به عنوان  کتاب‌های شایسته تقدیر سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال انتخاب شدند. 
دوکتاب قدیانی به عنوان کتاب‌های شایسته تقدیر جایزه کتاب سال شناخته شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی انتشارات قدیانی، نهج‌البلاغه با ترجمه‌ سید علی موسوی گرمارودی به عنوان کتاب شایسته تقدیر سی‌و‌چهارمین دوره جایزه‌ی کتاب سال معرفی شد. 

سی و چهارمین دوره کتاب سال و بیست و چهارمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نوزدهم بهمن‌ماه با حضور رئیس جمهور در تالار وحدت برگزار شد. در این جایزه ۱۱ اثر در شاخه‌های مختلف دین، زبان، علوم خالص، علوم کاربردی، هنر و ادبیات برگزیده شدند و از ۴۳ اثر در شاخه‌های کلیات (نسخه‌های خطی)، فلسفه و روانشناسی، دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم خالص، علوم کاربردی، هنر، ادبیات، تاریخ و جغرافیا، کودک و نوجوان و داستان، تقدیر شد.

نهج‌البلاغه بعد از قرآن كريم از متقن‌ترين آثار تاريخ اسلام به‌شمار می‌آید، كه در طول تاريخ مورد تفحص، تصحيح، تفسير و ترجمه‌ عالمان و دانشمندان بسياری بوده است. تواتر در نسخ و عدم تحريف اين اثر شريف از ديگر ويژگي‌های بارز آن است

پيش از اين، ترجمه‌ فاخر قرآن كريم به قلم «دكتر سيدعلي موسوي‌گرمارودي» كه از سوی انتشارات قديانی در سال 1383 چاپ و منتشر شد. عنوان كتاب برگزیده‌ بیست و نهمین دوره‌ کتاب سال جمهوری اسلامی را در بخش ترجمه از آن خود كرده است.

چراهای تاریخ ایران کتاب نیز شایسته تقدیر سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال شد.

کتاب «چراهای تاریخ ایران: از عصر باستان تا پیروزی انقلاب اسلامی»، تالیف مسعود جوادیان و جمعی از نویسندگان به عنوان کتاب شایسته تقدیر سی‌و‌چهارمین دوره جایزه‌ی کتاب سال معرفی شد

چراهای تاریخ ایران، نگاهی‌است اجمالی به تاریخ و تمدن ایران، از دوره‌ باستان تا پیروزی انقلاب اسلامی. این کتاب، با شیوه‌ی پرسش و پاسخ، خواننده را با سلسله‌های پادشاهی مختلف، از عصر باستان تا جمهوری اسلامی ایران آشنا می‌کند و همچنین آثار هنری، معماری، طرز پوشش و فنون کشورداری و نظامی آنها را نیز بیان می‌کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: