کد خبر: 31238
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 آبان 1396 - 13:31

داخلی

»

اخبار کتاب

بررسی «شاهكارهای هنری در آستان قدس رضوی» در سرای اهل قلم

منبع : لیزنا
کتاب «شاهکارهای هنری در آستان قدس رضوی؛ کتیبه های صحن انقلاب» نوشته مهدی صحراگرد، استاد و پژهشگر هنرهای اسلامی، چهارشنبه (سوم آبان)در سرای اهل قلم نقد و بررسی می شود.
بررسی «شاهكارهای هنری در آستان قدس رضوی» در سرای اهل قلم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه كتاب،  نشست نقد و بررسی ششمین كتاب از مجموعه شاهكارهای هنری در آستان قدس رضوی با عنوان «كتیبه های صحن انقلاب» با همكاری فصلنامه نقد كتاب هنر، چهارشنبه (سوم آبان ماه) در سرای اهل قلم خانه كتاب برگزار می شود.

در این نشست مهدی صحرا گرد؛ نویسنده كتاب، مهدی گلچین عارفی، مهدی مكی نژاد و ولی الله  كاووسی به عنوان سخنران حضور خواهند داشت.

كتاب «كتیبه‌های صحن عتیق» شامل 7 فصل جداگانه است كه فصل نخست آن به تاریخ ساخت مجموعه حرم مطهر رضوی اختصاص دارد كه تمركز بحث در این بخش روی  دوره‌های تیموری و افشاری است چرا كه بیشتر تحولات كالبدی گنبد، مناره‌ها و صحن عتیق در این دو دوره صورت گرفته است. بخش دوم  این كتاب به تشریح مشخصات معماری و تاریخ ساخت و تعمرات گنبد و مناره‌ها و صحن عتیق پرداخته و در نگارش این بخش علاوه بر منابع مكتوب از اطلاعات مستخرج از كتیبه‌های موجود در این صحن نیز استفاده شده است.فصل سوم به بیان كلیاتی در مورد كتیبه‌ها اختصاص دارد و بیشتر نمونه‌های ارائه شده در این بخش از كتیبه های موجود در صحن عتبق  و یا همان صحن انقلاب اسلامی است.فصل چهارم تا هفتم این اثر مختص معرفی و توصیف كتیبه‌های صحن انقلاب است و در انتهای مطالب نیز مجموعه‌ای از تصاویر برگزیده كتیبه های صحن عتیق آمده است.

 

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می توانند از ساعت 16 تا 18 روز چهارشنبه (3 آبان‌ماه) به سرای اهل قلم موسسه خانه كتاب به نشانی خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، كوچه خواجه نصیر، پلاك 2، طبقه همكف مراجعه كنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: