کد خبر: 32868
تاریخ انتشار: یکشنبه, 08 بهمن 1396 - 09:22

داخلی

»

اخبار کتاب

اهدای كتاب ایران به مراكز علمی و آموزشی قزاقستان

منبع : لیزنا
وابستگی فرهنگی كشورمان در آلماتی قزاقستان اقدام به تأمین و اهدای محصولات فرهنگی و هنری به ویژه كتاب به مراكز علمی و آموزشی این شهر كرد.
اهدای كتاب ایران به مراكز علمی و آموزشی قزاقستان

به گزارش  لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اخبار نحوه اهدای این هدایا در ادامه منتشر می‌شود.

محل دانشگاه دخترانه ژنپو

سید جواد جلالی‌کیاسری، وابسته فرهنگی ایران در آلماتی قزاقستان با حضور در محل دانشگاه دخترانه ژنپو با دانشجویان سال اول و دوم رشته زبان فارسی این دانشگاه دیدار كرد. وابسته فرهنگی كشورمان طی این دیدار، ضمن اهدای چندین جلد كتاب لغت «فارسی به روسی» و نیز كتب مرجع در موضوعات ادبی و تاریخی، با دانشجویان فارسی‌آموز و همچنین فعالیت «اتاق ایران» در دانشگاه آشنا شد.

جلالی‌كیاسری همچنین به 34 تن از دانشجویان این دانشگاه، جلدهای اول و دوم کتاب آموزشی زبان فارسی تحت عنوان «آموزش زبان فارسی» تألیف «صفار مقدم را اهدا کرد.

همچنین در دیدار با بهادر علی‌یف، رییس دانشگاه دخترانه ژنپو و آلتینای تیمبولووا، رییس دانشکده زبان‌های خارجی این دانشگاه و نیز اساتید زبان فارسی دانشگاه این، صدوپنجاه نسخه كتاب در زمینه‌های ادبی و تاریخی به همراه یك دستگاه کامپیوتر برای استفاده در «اتاق ایران» اهدا شد.

دانشگاه آبلایخان

از سوی وابستگی فرهنگی ایران در آلماتی قزاقستان، 50 نسخه از جلد چهارم کتاب «فارسی بیاموزیم» دوره پیشرفته، به دانشجویان رشته زبان فارسی دانشگاه آبلایخان شهر آلماتی اهدا شد.

موزه مرکزی قزاقستان

در محل موزه مرکزی قزاقستان و همزمان با جشنواره نوروز و نمایشگاه صنایع دستی ایران كه با استقبال شایان توجهی روبرو شد، به چهره‌های علمی دعوت شده و نیز به برخی استادان بازدیدکننده، شماره‌هایی از فصلنامه روسی‌زبان «ایران نامه» و نیز ترجمه کتاب «شاهنامه فردوسی» به زبان قزاقی اهدا شد.

دانشگاه الفارابی

همزمان با دیدار وابسته فرهنگی ایران در آلماتی قزاقستان با موتانوف، رییس دانشگاه الفارابی، چندین جلد كتاب علمی و تاریخی و ادبی، همراه با یک دستگاه کامپیوتر به «اتاق ایران» این دانشگاه اهدا شد.

 موزه مركزی قزاقستان

در پی مشاركت شایسته و اجرای موفق جشنواره نوروزی در محل موزه مركزی قزاقستان، ترجمه کتاب «شاهنامه فردوسی» به زبان قزاقی به رییس و بیست نفر از کارمندان این موزه اهدا شد.

شهر تالدیقورغان

در شهر تالدیقورغان استان آلماتی كه برنامه «هفته فرهنگی ایران» برگزار شد و در جریان مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دستی ایران این هفته فرهنگی، چند كتاب ـ آلبوم از طبیعت زیبای ایران و نیز كتبی درباره معماری مساجد ایرانی به همراه فصلنامه روسی‌زبان «ایران نامه» به نخبگان مدعو و چند تن از خبرنگاران قزاق اهدا شد.

همچنین، ده فیلم ایرانی «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا»، «جدایی نادر از سیمین»، «دایی یوسف»، «آدم برفی»، «همینجوری»، «طلا و مس»، «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «یک حبه قند» و «زیر نور ماه» با زیرنویس روسی، برای نمایش عمومی و آشنایی بیشتر مردم قزاق با سینمای معناگرای ایران، به مدیر مؤسسه «خانه دانشجویان» شهر تالدیقورغان اهدا شد.

مدرسه خصوصی آسمان

همزمان با آغاز برنامه آموزشی «تدریس آزاد زبان فارسی» در محل مدرسه خصوصی «آسمان» در شهر آلماتی، از سوی وابستگی فرهنگی ایران، چند جلد كتاب آموزشی «فارسی بیاموزیم» و یک دستگاه کامپیوتر برای بهره‌برداری فارسی‌آموزان این مدرسه اهدا شد.

 شهرهای آستانه و چیمكنت

از سوی وابستگی فرهنگی ایران در آلماتی قزاقستان، کتاب «تاریخ ادبیات معاصر ایران» به زبان قزاقی و نیز كتاب «آموزش زبان فارسی به نوآموزان قزاق» كه هر دو از منشورات این نمایندگی است، به مراكز آموزشی مربوطه در دیگر شهرهای قزاقستان، همچون آستانه و چیمكنت ارسال شد.

كتابخانه ملی قزاقستان

همچنین در دو نوبت به «گوشه ایران» كتابخانه ملی قزاقستان در شهر آلماتی، كتب مرجع ادبی و چندین جلد كتاب علمی و تاریخی اهدا شد.

خارج از قزاقستان

 

به همت وابستگی فرهنگی ایران در آلماتی، فصلنامه روسی‌زبان «ایران نامه» به شهرهای بیشكك در قرقیزستان، دوشنبه در تاجیكستان و تاشكند در ازبكستان ارسال شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: