کد خبر: 33246
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 بهمن 1396 - 14:50

داخلی

»

اخبار کتاب

جایزه ادبی «داستان بهمن» در حوزه داستان های کوتاه چاپ نشده فراخوان داد

منبع : لیزنا
 جایزه ادبی «داستان بهمن» در حوزه داستان کوتاه چاپ نشده، با همکاری نشر دف  و گروهی از نویسندگان ایجاد شد .
جایزه ادبی «داستان بهمن» در حوزه داستان های کوتاه چاپ نشده فراخوان داد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی نشر دف، گروهی از نویسندگان پیش کسوت ایران، با همراهی و یاری نشر دف، جایزه ادبی بخش خصوصی با عنوان «داستان بهمن» را در حوزه داستان های کوتاهِ چاپ نشده، از 28 بهمن ماه امسال برگزار می کنند.

در این خصوص دبیرخانه جایزه ادبی داستان بهمن فراخوان زیر را منتشر کرد:

جایزه ادبی داستان بهمن

خوشحالیم که آغاز اولین دوره مسابقات داستان نویسی «داستان بهمن» را اعلام کنیم. هدف ازبرگزاری این مسابقه مستقل، برداشتن گامی درجهت اعتلای فرهنگ و ایجاد شوق و انگیزه برای استعدادهای ناشناخته داستان نویسی است. از این رو فقط کسانی می توانند در این مسابقات شرکت کنند که هنوز موفق به چاپ آثارشان در قالب یک کتاب نشده اند.

سایر شرایط شرکت در مسابقه:

- در این مسابقه شرط سنی وجود ندارد.

- هر نویسنده فقط یک داستان را با نام مشخص ارسال می کند.

- داستان ها باید بین حداقل پانصد تا حداکثر سه هزار کلمه باشد.

- نثر پاکیزه و عاری از غلط های املایی و دستوری شرط مقدماتی برای ورود به مسابقه است. به این معنی که داوران هنگام مطالعه  داستان با رسیدن به اولین غلط فاحش املایی یا دستوری، اجازه دارند آن را از دور مسابقه خارج کنند. فرم و محتوای بدیع و پره ز از تقلید و تکرار شرط دوم راه ابی اثر به مراحل بعدی خواهد بود.

- مهلت ارسال داستان از بیست و هشتم بهمن ماه 1396 تا پایان بیست و هشتم خردادماه سال 1397 است و این مهلت تمدید نخواهد شد.

- شرکت کنندگان با عضویت درکانال تلگرامی خانه کتاب نشر دف، به نشانی dafpublishingcoمی توانند در جریان اخبار «مسابقه  داستان نویسی بهمن» قرار بگیرند.

- هیچ یک از داوران مسابقه تا پایان انتخاب نهایی از اسامی نویسندگان یا شرکت کنندگان اطلاع پیدا نخواهند کرد.

- شرکت کنندگان موظفند در یک پاکت A4، یک نسخه  تایپ شده از داستان را به همراه مشخصات کامل نویسنده (نام، نام فامیل، تاریخ تولد، میزان تحصیلات، رشته  تحصیلی، محل تولد و زندگی و بالاخره نشانی پستی و شماره های تماس نویسنده را)، به همراه فیش پرداختی به مبلغ 25 هزارتومان، حق شرکت و ورودی به مسابقه (به حساب شماره: 0103617766004 بانک صادرات به نام نشر دف) را به آدرس: تهران، خیابان میرمطهری (ضلع جنوب غرب پل سیدخندان)، حد فاصل شریعتی تا سهروردی، شماره  64 ؛ خانه کتاب نشردف، تحویل داده و رسید دریافت کنند.

- هر شرکت کننده از طریق کانال نشر دف (به نشانی بالا) از وصول داستان و مدارکش به دست اندرکاران مسابقه مطلع خواهد شد. شرکت کنندگان شهرستانی باید مدارک را با پست سفارشی به نشانی؛ خانه کتاب نشر دف بفرستند و رسید پُست سفارشی را تا اعلام وصول داستان در کانال مربوطه نزد خود نگه دارند.

- از بیست نفر افراد نهایی دعوت خواهد شد که در مراسم اهدای جوایز که عصر روز بیست و هفتم بهمن ماه سال 1397 در خانه کتاب نشر دف برگزار می شود، حضور به هم رسانند.

کوشش مؤسس، همکاران و یاری دهندگان این جایزه، در وهله اول شناخت، معرفی و تشویق هر چه بیشتر نویسندگان با استعداد کشور و دستیابی به داستان هایی خواندنی  است. لذا امید است که در گام بعد، چاپ  مجموعه   کتاب هایی با نام «داستان  بهمن» نیز محقق شود.  

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: