کد خبر: 33520
تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 اسفند 1396 - 10:17

داخلی

»

اخبار کتاب

فراخوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی كتاب سال رضوی در عرصه جهانی منتشر شد

منبع : لیزنا
 در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی، مشارکت و حضور دانشمندان، اندیشمندان، نویسندگان و صاحبان آثار حوزه فرهنگ رضوی، فراخوان یازدهمین جشنوارة بین‌المللی كتاب سال رضوی در جهان اسلام منتشر شد.
فراخوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی كتاب سال رضوی در عرصه جهانی منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، دبیر یازدهمین جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی با اشاره به دستاورد های جشنواره  کتاب سال رضوی در سالهای اخیر گفت: جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی موجب شد گنجینه بی نظیری شامل 3000  اثر با موضوع حضرت رضا(ع) گردآوری شود که بسیاری از این آثار نوشته دانشمندان بزرگ اسلامی می باشد.

محمدهادی زاهدی گفت: جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی با حضور در عرصه  بین‌المللی، توانسته ارتباط بسیار خوبی با محققان، پژوهشگران، سازمانها و مراکز علمی، فرهنگی و پژوهشی در جهان اسلام برقرارکند و آثار تولید شده توسط این محققان را گردآوری نماید.

وی با بیان اینکه، اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فعالیت‌های علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت هشتمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت، حضرت امام رضا(علیه‌السلام)، شناسایی، تجلیل و حمایت از تولیدكنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینة فرهنگ رضوی و كمك به انتشار گستردة آن‌ها را از اهداف برگزاری جشنوارة بین المللی انتخاب كتاب سال رضوی عنوان کرد و افزود: یازدهمین جشنوارة بین‌المللی انتخاب كتاب سال رضوی  با محتوای تألیف، ترجمه و پایان‌نامه با موضوع امام رضا(علیه‌السلام) و خاندان آن حضرت، به مناسبت میلاد باسعادت عالِم آل محمد، حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) ، ولادت با بركت حضرت فاطمة معصومه(سلام‌اللّه‌علیها)، هم‌زمان با دهة كرامت، در سازمان كتابخانه‏ها، موزه‏ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه  یازدهمین جشنواره انتخاب كتاب سال رضوی شامل بخش های مختلفی مانند كتاب چاپی، كتاب دیجیتال، پایان نامه و رساله، حمایت از آثار رضوی و ناشر فعال می شود و آثار ارسالی باید دارای یكی از بخش های پنجگانه با موضوع امام رضا علیه السلام و خاندان آن حضرت باشد كه طی سال های  1396و1397منتشر شده باشد افزود: آثار ارسالی با موضوع امام رضا(علیه‌السلام) و خاندان امام رضا(علیه‌السلام) [‌حضرت موسی الکاظم، حضرت جواد الائمه، حضرت حسین بن موسی الكاظم، حضرت احمد بن موسی الكاظم «شاهچراغ» علیهم‌السلام، و حضرت فاطمة معصومه سلام‌اللّه‌علیها‌] در هر یك از بخش‌های پنجگانه، در جشنواره شرکت و مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند.

گفتنی است که نویسندگان، ناشران و علاقه مندان به جشنواره انتخاب كتاب سال رضوی می‌توانند برای كسب اطلاعات بیشتر به سایت این جشنواره مراجعه نمایند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: