کد خبر: 39222
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 فروردين 1398 - 15:41

داخلی

»

اخبار کتاب

نشر قدیانی در سالی که گذشت

منبع : روابط عمومی انتشارات قدیانی
 انتشارات قدیانی در سال 1397 توانسته 222 عنوان چاپ اولی را روانه‌ بازار کتاب نماید که  از این تعداد 106 عنوان تألیفی و 116 عنوان ترجمه بوده است.
نشر قدیانی در سالی که گذشت

به گزارش لیزنا، این انتشارات با توجه به اهمیت آموزش سواد مالی به کودکان در اوضاع بد اقتصادی و نقش به سزای داستان‌گویی در انتقال مفاهیم به کودکان و نوجوانان، با همکاری «آکادمی هوش مالی» اقدام به انتشار 17 جلد کتاب داستانی در حوزه آموزش «سواد مالی» برای رده سنی کودکان پیش‌دبستانی تا سوم ابتدایی در سال 97 کرده است. که  حدود 30 جلد دیگر آن نیز مربوط به دانش‌آموزان کلاس‌های چهارم تا ششم دبستان است که مراحل پایانی ویرایش و طراحی را سپری می‌کند و در سال 98 منتشر خواهد شد.

هوش مالی کودک در واقع دیدگاه آن ها نسبت به پول و طرز رفتار آن ها با پول است.در سواد مالی کودکان و نوجوانان یاد می‌گیرند، چرا و چطور پس‌انداز کنند؛ چگونه با سرمایه‌گذاری، هم ارزش پول‌شان را حفظ کنند و هم در آبادانی کشورشان مشارکت داشته باشند؛ با راه‌های درست کسب پول و درآمد آشنا ‌شوند. برخی از عناوین این مجموعه: از من کلاه بخرید، چه روزی قلکم را بشکنم، اولین پول تو جیبی من، وقت خرید با مامان، کاش پول‌هایم را جمع می‌کردم، به هر شغلی که بخوام می رسم و ...

از جمله موضوع‌هایی که این انتشارات به آن بها داده و حجم کثیری از کتاب‌های چاپ اول را به خود اختصاص داده است بازنویسی داستان‌های ادبیات کهن برای کودکان است. کتاب هایی مانند قصه‌های تصویری از سیاست‌نامه، مرزبان‌نامه، مثنوی، منطق الطیر و همچنین کتاب‌های مذهبی بوده است. 

قابل ذکر است که 144 عنوان از کتاب‌های چاپ اول نیز در کتابنامه رشد آموزش و پرورش به عنوان کتاب‌های مناسب معرفی شده‌اند. این مؤسسه علاوه بر کتاب‌های چاپ اول، 343 عنوان تجدید چاپی را نیز در کارنامه سال 97 به ثبت رسانده است. 

همچنین تا اردیبهشت سال 98، 40 عنوان دیگر کتاب چاپ اول را در سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد نمود.

علاوه بر اینها این ناشر تخصصی کودک و نوجوان جوایز و افتخاراتی را نیز در سال 97 کسب نموده است. ازجمله:

کتاب «چراهای تاریخ ایران: از عصر باستان تا پیروزی انقلاب اسلامی» کتاب شایسته تقدیر سی و‌چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، کتاب «مثل هیچ‌کس» اثر برگزیده در دومین جشنواره کتاب سال سبک زندگی در بخش داستان نوجوان 1397، کتاب «نهج البلاغه با ترجمه دکتر موسوی گرمارودی» اثر شایسته تقدیر در نخستین دوره جایزه جهانی دوسالانه کتاب برگزیده نهج البلاغه 1397، کتاب‌های  «نشانه»، «مجموعه کودکان می‌پرسند»، «ده قصه از امام سجاد(ع)» و« ده قصه از بانو فاطمه (س)» آثار راه‌یافته به مرحله دوم داوری جایزه کتاب سال در بخش دین کودک و نوجوان.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: