کد خبر: 25577
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 آبان 1395 - 10:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی:

مدارس و کتابخانه ها لازم و ملزوم یکدیگرند

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه ها ی عمومی خراسان رضوی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مدارس و کتابخانه ها را لازم و ملزوم هم دانست.
مدارس و کتابخانه ها لازم و ملزوم یکدیگرند

 به گزارش لیزنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به تعامل و ارتباط موجود بین این دو نهاد فرهنگی گفت: کتابخانه ها و مدارس لازم و ملزوم همدیگر هستند و ما باید این ارتباط و تعامل را تقویت کنیم.

 حسین اکبری ادامه داد: در استان خراسان رضوی تقریبا یک جمعیت یک میلیون نفری دانش آموز داریم که این دانش آموزان بالقوه مراجعین به کتابخانه های عمومی هستند که این امر ظرفیت فوق العاده ای است و با همین دیدگاه تفاهم نامه ای امضا شده است.

 وی ادامه داد: حضور آموزش و پرورش به عنوان عضو حقوقی ثابت در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان و شهرستان ها و همچنین تجربیات ارزنده این نهاد در حوزه خیرین ارتباط و همکاری آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی را عمیق تر و لازم تر کرده است.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در ادامه با ارائه گزارش مختصری از فعالیتهای کتابخانه های عمومی استان با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش بر ادامه این همکاریها با توجه به در پیش بودن هفته کتاب تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: ما اعتقاد داریم یکی از پایدارترین و مهمترین بستر های آموزش در جامعه وجود کتاب و فرهنگ کتابخوانی و کتابخانه است.

 

علیرضا کاظمی یادآورشد: ما هنوز علی رغم گذشت سالها از انقلاب هنوز نتوانسته ایم پیوند عمیق و خوبی بین مردم و کتاب و کتابخوانی برقرار کنیم.

وی با اشاره به مدلهایی که در این خصوص انجام شده است گفت: ضرورت تغییر در مدلهای اجرایی برای ارتباط و پیوند مردم و کتاب ایجاب می کند ارتباط گسترده و بیشتری بین نهادهای مربوط برقرار باشد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی وجود سند و نقشه و راهکار اجرایی را برای نتیجه بخش بودن همکاریها اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه تفاهم نامه مشترک کاری می تواند به نتیجه بخش بودن فعالتها کمک کند  و ما باید پیگیر اجرایی شدن آن باشیم.

علیرضا کاظمی عدم دردسترس بودن کتابخانه ها برای دانش آموزان را مشکلی دانست که باید به آن فکر کرد و ادامه داد: ما می توانیم در هر منطقه با کمک از یک یا دو معلم،  آموزش های لازم را ارئه کنیم و آن معلم رابطی برای انتقال آموزشها به دیگر معلمان ودانش آموزان برای استفاده از کتابخانه ها باشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: