کد خبر: 26239
تاریخ انتشار: جمعه, 19 آذر 1395 - 10:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تولید سالانه یک میلیون نسخه کتاب توسط انتشارات آستان قدس رضوی

منبع : لیزنا
سرپرست موسسه انتشارات آستان قدس رضوی «به نشر» از تولید سالانه یک میلیون نسخه کتاب توسط این انتشارات خبر داد.
تولید سالانه یک میلیون نسخه کتاب توسط انتشارات آستان قدس رضوی

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام آستان نیوز، سرپرست موسسه انتشارات آستان قدس رضوی بااشاره به اینکه امسال سی‌امین سال تأسیس مؤسسه «به‌نشر» است، عنوان کرد: از ابتدای تاسیس تا کنون، 2 هزار عنوان کتاب درشمارگان 30 میلیون نسخه به چاپ رسیده و به‌طور متوسط هرسال یک میلیون نسخه تولید شده است.

سیداحمد میرزاده انتشار کتاب «آن یتیم نظر کرده» را که دو بار تشویق مقام معظم رهبری را به همراه داشته است، از افتخارات این موسسه برشمردو گفت: آثار تولید شده در این موسسه، در4حوزه قرآن و معارف اسلامی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و فنون و ادبیات کودک ونوجوان است.   

میرزاده با بیان اینکه واحد کودک ونوجوان این مجموعه در سال 1377 افتتاح شده است، افزود: تاکنون 700 عنوان کتاب در این حوزه به چاپ رسیده و نزدیک به 130 جایزه دراین بخش کسب شده است.

وی با بیان اینکه مؤسسه به‌نشر درعرصه قرآن نیز یکی از فعالان برتر کشوراست، تصریح کرد: این مؤسسه قرآن‌هایی رادر 6 قطع و خط مختلف به چاپ رسانده است وبرنامه‌هایی برای گام‌های بزرگ‌تر درامر ترویج و توزیع قرآن کریم برداشته است.

او با اشاره به رویدادهای بزرگ این موسسه افزود: تهیه پیش‌نویس سند راهبردی «به‌نشر»، در افق 1404 که برترین توزیع کننده و ناشر دینی در جهان اسلام خواهد بود، صدور منشور 7 ماده‌ای رهبری و هماهنگ شدن تمام موسسات به ویژه به نشر با آن فرمان ودیدار با تولیت آستان قدس رضوی وتوصیه‌های لازم ایشان در بحث تولید آثارمتناسب با نیاز جامعه، از رویدادهای بزرگ این موسسه است.

سرپرست مؤسسه «به‌نشر» از رونمایی آثارویژه گروه سنی نوجوان همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: در دهه مبارک فجر امسال مجموعه‌ای از کارهای قشر نوجوان رونمایی می‌شود و در این آثاربه موضوع بچه‌های آسیب دیده همچون بچه‌های یمن پرداخته شده است.

وی افزود: باید به موضوعات شهدای آستان قدس رضوی، نقش این آستان مقدس درحوزه‌های مختلف و ... پرداخته شود و این آمادگی را داریم تا همکاری لازم را با اهل قلم داشته باشیم.

 سرپرست مؤسسه به‌نشر خطاب به اهل قلم گفت: انتشارات آستان قدس رضوی دست نیازخود را به سوی نویسندگان دراز می‌کند. این انتشارات دراصلی‌ترین موضوعات جامعه دچار خلاء و کم و کاستی است که با همت و همراهی اهل قلم می‌توان این نیازها را رفع کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: