کد خبر: 27601
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 اسفند 1395 - 14:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

علیرضا مختارپور در معرفی سومین پایتخت کتاب ایران

طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران جلوه‌ای از وحدت فرهنگی در کشور است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آیین اختتامیه معرفی پایتخت کتاب ایران، اجرای موفق این طرح در سه سال گذشته را یکی از جلوه‌های هم‌افزایی فرهنگی و موفقیت برای وحدت فرهنگی در کشور دانست.
طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران جلوه‌ای از وحدت فرهنگی در کشور است

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آیین اختتامیه سومین دوره «طرح معرفی پایتخت کتاب ایران» دوشنبه دوم اسفندماه با حضور سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد اله‌یاری‌ فومنی معاون توسعه‌کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی دیگر از مسئولان فرهنگی با انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۱۳۹۶ در تالار وحدت برگزار شد.

علیرضا مختارپور در این مراسم با تمجید از ایده انتخاب یک شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران اظهار داشت: یکی از جلوه‌های امید و تدبیر، یکی از جلوه‌های هم‌افزایی فرهنگی و یکی از جلوه‌های موفقیت برای وحدت فرهنگی ملت ما همین برنامه‌ای‌ است که در این سه سال اجرا شده است.

وی افزود: از آنجا که تمام دستگاه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شهرها در این برنامه مشارکت می‌کنند، رقابت بسیار فوق‌العاده‌ای صورت گرفته که جا دارد تدبیری در خصوص کنترل این میزان شور و تلاش نیز اتخاذ گردد؛ چراکه این نشان دهنده ظرفیت‌های فرهنگ، مطالعه، کتاب و کتابخوانی است و ما می‌توانیم باقی مشکلاتمان را نیز با همین الگو حل و فصل کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همدلی تمامی دستگاه‌ها و مسئولان شهر نیشابور در دومین دوره پایتخت کتاب ایران خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت و دستاوردهای دومین دوره طرح پایتخت کتاب ایران در نیشابور پیدا کردن قابلیت و ظرفیت هماهنگی و هم‌افزایی میان مسئولان دستگاه‌های مختلف این شهر اعم از انجمن‌ها، نهادهای سیاسی و گروه‌های مختلف علی‌رغم اختلاف نظرهای سیاسی و اجتماعی بود.

مختارپور اضافه کرد: این همان رمز اصلی موفقیتی است که می‌تواند در تمامی برنامه‌های دیگر کشور نیز اجرایی شود؛ چراکه اگر اختلافات و سلایق سیاسی به حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی کشور نیز کشیده شود، خدایی ناکرده آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی گسترش خواهند یافت.

 وی در پایان با اشاره به عملکرد موفق نیشابور گفت: نمونه‌ای که در نیشابور اتفاق افتاده، می‌تواند در شهرهای دیگر نیز اتفاق بیافتد و به همه دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و جریانات سیاسی و فرهنگی برای اعتلای فرهنگی کشور کمک فراوانی کند. در این صورت تصور می‌کنم که دیری نخواهد پایید که ایران «کشور کتاب در جهان» شود.

گفتنی است، علیرضا مختارپور، سیدمحمد بهشتی، محمود آموزگار، سیدعباس صالحی، احمد مسجدجامعی، عباس کرخی و عبدالمهدی مستکین اعضای هیأت داوران سومین دوره طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران بودند.

کتابدوست
|
Iran
|
1395/12/03 - 16:13
1
0
باسلام واحترام خسته نباشی دبیرکل محبوب ودوست داشتنی ماکتابداران روستایی خواهان تغییروضع هستیم
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: