کد خبر: 27606
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 اسفند 1395 - 15:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با حضور علی نیکنام

برگزاری دومین نشست مشترک اداره کل کتابخانه عمومی تهران با کتابداران روشندل استان

دومین نشست مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی تهران، با کتابداران روشندل استان تهران برگزار شد.
 برگزاری دومین نشست مشترک اداره کل کتابخانه عمومی تهران با کتابداران روشندل استان

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان تهران، دومین نشست مشترک اداره کل  با کتابداران روشندل استان و مسئولین کتابخانه های این بخش با حضور علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی تهران سه شنبه سوم اسفند در سالن کنفرانس اداره کل کتابخانه های استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست کارشناس مسئول امور کتابخانه های استان درباره دستور کار جلسه و امکانات و خدمات بخشهای نابینایان استان توضیحاتی را مطرح کرد.

معاون اداره کل ضبط کتابهای غیر درسی بر اساس اعلام نیاز مطالعاتی اعضا را امری ضروری در این بخش عنوان کرد .

در ادامه هر یک از مسئولین کتابخانه های عمومی دارای بخش نابینا استان و کتابداران روشندل این بخش ها به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

مسئول کتابخانه فاطمه زهرا(س) شهر تهران عدم بهینه سازی ورودیه کتابخانه را عاملی جهت مراجعه کم این قشر به کتابخانه عنوان کرد و خواستار تسهیل امر رفت و آمد این اعضا شد.

مسئول کتابخانه شهید مصطفی خمینی اسلامشهر نیز ضمن تشکر از مساعدت های اداره کل و اداره شهرستان در تجهیز بخش نابینایان این کتابخانه به ارائه گزارشی از این بخش پرداخت و گفت: در حال حاضر 372 عضو نابینا در این بخش از خدمات و کلاس های آموزشی کتابخانه استفاده  می کنند .

در ادامه کتابدار روشندل کتابخانه عمومی شهید مصطفی خمینی تمایل 39 کتابدار استان جهت ضبط کتابهای صوتی را عاملی جهت افزایش انگیزه کاری خود و بالارفتن عضو در این بخش عنوان کرد و گفت: جای خوشحالی است که کتابداران هم صنف من به این حوزه آنقدر تمایل دارند و توسعه و تولید کتب صوتی می تواند کمک بسزایی به غنی سازی این بخش در استان شود.

وی برگزاری کلاسهای آموزشی متنوع همچون بریل،رایانه، زبان انگلیسی را از اقدامات انجام شده در این بخش عنوان کرد و  خواستار نصب «نرم افزار جاز» که متداول ترین نرم افزار نابینایان است در بخش‌های نابینا شد.

کتابدار روشندل کتابخانه عمومی فاطمه زهرا(س) تهران دیگر فردی بود که ضمن تشکر از همکاری خوب مسئول کتابخانه به ارائه نظرات و اقدامات خود پرداخت و گفت: چاپ و اسکن جزوات درسی از جمله اقدامات ما در این بخش است .

وی نبود خط تلفن و اینترنت این بخش را از موانع کاری خود برشمرد وخواستار اطلاع رسانی مناسب فعالیتهای بخش نابینایان شد و  گفت: با ایجاد تعامل با روزنامه ایران سپید می توان اطلاع رسانی تاثیر گذاری در خصوص معرفی بخش نابینایان و فعالیت های آن  انجام داد.

وی د رادامه به نبود فضای کافی و مناسب جهت برگزاری برنامه های فرهنگی در این بخش پرداخت و گفت: اعضای بسیار زیادی به من مراجعه می کنند و خواستار برگزاری برنامه های فرهنگی نظیر نشست کتابخوان هستند که متاسفانه به دلیل نبود فضای کافی و نامناسب امکان این امر فراهم نیست که امیدورام با توجه به تقاضای بالای اعضا در آینده نزدیک نسبت به ایجاد این بخش  اقدامات لازم صورت گیرد.

در ادامه کتابداران بخش نابینای کتابخانه عمومی شهید باهنر شمیرانات به ارائه نظرات خود پرداختند.

درپایان این نشست علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان برگزاری مستمر این‌گونه جلسات را امری مهم و تاثیر گذار در ارتقا خدمات و فعالیت های این بخش در کتابخانه ها دانست و جهت برطرف شدن موارد مطرح شده در جلسه قول مساعد داد.

کتابدار
|
Iran
|
1395/12/05 - 09:47
0
1
باسلام
بانهایت تشکر فراوان از آقای جعفری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اسلامشهر که در بازسازی و تجهیز کتابخانه شهید مصطفی خمینی و بخش نابینایان این کتابخانه بسیار بسیار زحمت کشیدند. اجرکم عند الله
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: