کد خبر: 29196
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 تیر 1396 - 09:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

332 اثر علمی و فرهنگی نویسندگان جهان اسلام به بخش داوری جشنواره کتاب سال رضوی رسید

منبع : لیزنا
بیش از 332 اثر علمی و فرهنگی از نویسندگان داخلی و خارجی به زبان‌های مختلف با موضوع حضرت رضا علیه‌السلام و خاندان آن حضرت، در اختیار گروه داوری دهمین جشنواره کتاب سال رضوی قرار گرفت.
332 اثر علمی و فرهنگی نویسندگان جهان اسلام به بخش داوری جشنواره کتاب سال رضوی رسید

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی، دبیر اجرائی دهمین جشنواره بین المللی انتخاب كتاب سال رضوی با بیان این خبر گفت: مجموع 332 اثر  رسیده به دهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی،  شامل 255 كتاب، 12 پایان نامه، 40 اثر در بخش حمایت از آثار رضوی و 25 كتاب دیجیتال است.

 مهدی قیصری نیک افزود: از مجموع آثار رسیده، تعداد50 اثر به زبان های غیر فارسی است كه حسب نظر شورای سیاستگذاری جشنواره برای گروههای داوری علوم ومعارف رضوی و تاریخ وسیره رضوی ، زیارت و طب الرضا (ع)، شعر، داستان، كودك ونوجوان، ترجمه و زبانهای خارجی جهت ارزیابی آثار و معرفی برترین های حوزه رضوی و خاندان آن حضرت ارسال شده است.

وی با بیان اینکه آثار رسیده به زبان هایی همچون فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه ، تركی اسپانیولی، تركی آذربایجانی، كره ای، اردو، ازبكی، سواحیلی است اظهار کرد: این آثار از كشورهای مختلفی نظیر لبنان، كره جنوبی، آفریقای جنوبی، الجزایر، هند، پاكستان، عراق، سوریه و غیره به دبیرخانه دهمین جشنواره انتخاب كتاب سال رضوی رسیده است.

وی تصریح کرد: بیشترین آثار ارسالی در حوزه علوم و معارف و تاریخ و سیره رضوی و بخش مهمی از آثار رسیده به دبیرخانه، در بخش كتاب شامل محورهای علوم و معارف رضوی، تاریخ و سیره رضوی، كودك و نوجوان، و ترجمه و زبان های خارجی، و تعدادی اثر نیز مربوط به سه بخش « كتاب دیجیتال»، «پایان نامه» و «حمایت ازآثار رضوی » است.

گفتنی است مراسم اختتامیه دهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در ده کرامت با حضور علما، فضلا، نویسندگان، ناشران و فعالان حوزه فرهنگ رضوی، در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: