کد خبر: 29578
تاریخ انتشار: یکشنبه, 08 مرداد 1396 - 12:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 تجهیز و بازسازی کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد

منبع : لیزنا
کتابخانه‌ های وابسته به آستان قدس رضوی در سطح شهر مشهد، مورد تجهیز، استانداردسازی فضای داخلی و بازسازی قرار گرفته و با ارائه امکانات جدید، آماده خدمات‌رسانی به شهروندان مشهدی است.
 تجهیز و بازسازی کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس رضوی، کارشناس مسئول کتابخانه‌های وابسته به این سازمان اعلام کرد: در راستای تکریم فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و خدمات‌رسانی بهتر به مراجعین، در 17 کتابخانه‌ وابسته به آستان قدس رضوی در سطح شهر مشهد، با زیربنای بیش از 11 هزار و 384 متر مربع، اقداماتی در جهت تجهیز، اصلاح و بازسازی برخی از این کتابخانه‌ها صورت گرفته است.

صفر صالحی اضافه کرد: اقدامات انجام‌شده در این کتابخانه‌ها شامل تعمیرات ساختمانی، تجهیز سیستم گرمایشی و سرمایشی، تقویت سیستم روشنایی و نورپردازی، رنگ‌آمیزی دیوارها، پنجره‌ها، و نرده‌ها، استانداردسازی فضای داخلی کتابخانه شامل نوسازی قفسه‌ها، میزهای مطالعه، صندلی‌ها و...، تغيير چيدمان و زیباسازی فضای داخلی، و مانند آن است.

وی با بیان اینکه بیشتر این اقدامات در پی درخواست‌ مراجعینِ این کتابخانه‌ها صورت گرفته است، ادامه داد: از دیگر اقداماتِ انجام‌گرفته، اختصاص‌دادن فضایی برای نمازخانه، غذاخوری، و استراحت، قراردادن کمدهای کلیددار برای نگهداری کیف و لوازم مراجعین، ساخت سایبان، ايجاد ايستگاه دوچرخه، بهسازي تأسيسات فرسوده از جمله تعويض لوله‌هاي آب، ارتقاي سيستم‌هاي کامپيوتري، و ايجاد و تجهيز ايستگاه کودک را می‌توان نام برد.

کارشناس مسئول کتابخانه‌های وابسته  درون شهری آستان ‌قدس رضوی، به معرفی 17 کتابخانه‌ سطح شهر مشهد پرداخت و توضیح داد: کتابخانه مسجدالرضای احمدآباد، کتابخانه آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) کوی طلاب، کتابخانه آیت‌الله حاج شیخ عباس تربتی(ره) خواجه‌ربیع، کتابخانه مسجد امام صادق(ع) خیابان دانشگاه، کتابخانه محمدیه کوی طلاب، کتابخانه مسجد پیغمبراکرم(ص) رضاشهر، کتابخانه مسجد زینبیه خیابان مطهری شمالی، کتابخانه مسجد قبا حاشیه بلوار خیام، کتابخانه مسجد بزرگ امام رضا(ع) شهرک بوعلی، کتابخانه مسجد جوادالأئمه(ع) بلوار وکیل‌آباد، کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) خواجه‌ربیع، کتابخانه حسینیه امام رضا(ع) میدان شهدا، کتابخانه مسجد حضرت سجاد(ع) بلوار سجاد است.

صالحی ادامه داد: همچنین کتابخانه گویای رضوی کوی طلاب ویژه نابینایان و کم‌بینایان، کتابخانه سیار که به مراکز فرهنگی ارائه خدمات می‌کند و کتابخانه تلفنی ویژه جانبازان، معلولین، بازنشستگان، اعضای هیئت علمی دانشگاه و حوزه، که به صورت تلفنی درخواست کتب این افراد را ثبت نموده و در محل به ایشان تحویل می‌دهد، از دیگر کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد است.

وی در پايان تصريح کرد: کتابخانه‌های وابسته در سطح شهر مشهد بجز کتابخانه مرکزی، در حال حاضر حدود 200 هزار نفر عضو و افزون بر 999 هزار منبع دارد.

 

گفتنی است که معاونت امور کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی، بجز 17 باب کتابخانه سطح شهر مشهد، کتابخانه مرکزی و 10 کتابخانه تخصصی، دارای 21 باب کتابخانه در شهرستان‌ها و یک باب کتابخانه در کشور هندوستان است که برخی از آنها زیر نظر موقوفات یزد و کرمان، و طبس و کاشمر اداره می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: