کد خبر: 31181
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 مهر 1396 - 09:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جذب 111 هزار و 700 نسخه منابع چاپی درکتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

منبع : لیزنا
در نیمه نخست سال 96 افزون بر 111 هزار و 700 نسخه منابع چاپی به زبان‌های مختلف از طریق اهدا و خریداری جذب کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی شد که از این میان، 53 هزار و 700 نسخه اهدایی بوده و بیش از 58 هزار نسخه خریداری شده است.
جذب 111 هزار و 700 نسخه منابع چاپی درکتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌ قدس ‌رضوی، رئیس ادارۀ خدمات کتابداری این سازمان اعلام کرد: در شش ماه نخست سال 1396 بیش از 111 هزار و 700 نسخه منابع چاپی به زبان‌های فارسی، عربی و سایر زبان‌ها (زبان‌های لاتین، اردو و غیره) از طریق اهدا و خریداری به منابع سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزوده شده که از این میان، افزون بر 53 هزار و 700 نسخه اهدایی اشخاص حقیقی و حقوقی بوده و بیش از 58 هزار نسخه توسط این سازمان خریداری شده است.

عیسی اختری طوسی اختصاص بودجه برای خرید منابع را در راستای غنای مجموعه منابع کتابخانه‌های آستان قدس دانست و افزود: در این شش ماه، حدود 52 هزار نسخه کتاب فارسی، 5 هزار و 500 نسخه کتاب عربی، و بیش از 600 نسخه کتاب به زبان‌های دیگر خریداری شده است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ادارة خدمات کتابداری، توزیع و تحویل منابع چاپی و شنیداری-دیداری به بخش‌های مختلف سازمان است، توضیح داد: در این شش ماه، حدود 78 هزار و 500 نسخه کتاب، تحویل تالارها و کتابخانه‌های مختلف سازمان در مشهد و شهرستان‌ها شده که از این میان، بیش از 43 هزار و 800 نسخه به بخش‌های مختلف کتابخانة مرکزی، افزون بر 16 هزار و 500 نسخه به کتابخانه‌‌های تخصصی، و بیش از 18 هزار نسخه به کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها تحویل داده شده است.

اختری طوسی به منابع شنیداری- دیداری و منابع الکترونیکی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون، حدود 3 هزار منبع شنیداری-دیداری، و افزون بر 527 هزار کتاب الکترونیک از طریق خریداری، به سازمان کتابخانه‌ها افزوده شده که با توجه به نیاز بخش‌های مختلف این مجموعه، در تالارها و کتابخانه‌های مختلف آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها توزیع شده است.

رئیس ادارۀ خدمات کتابداری آستان قدس رضوی، در پایان گفت: همچنین، در شش ماه نخست سال 96، از میان منابعی که به تازگی جذب این مجموعه شده، بیش از 89 هزار نسخه از منابع چاپی، و حدود 5 هزار از منابع شنیداری-دیداری در سامانه‌های جستجو وارد شده و در دفاتر سازمان ثبت گردیده است.

 

گفتنی است که کتابخانۀ مرکزی آستان ‌قدس رضوی، با زیربنای بیش از 28 هزار و 800 مترمربع فضای فرهنگی و مطالعاتی و 51 کتابخانۀ وابسته و تخصصی در سراسر کشور، بیشترین اعضای کتابخانه‌ای را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و با ده قرن سابقه، یکی از قطب‌های مطالعاتی و فرهنگی منطقه به شمار می‌رود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: