کد خبر: 31249
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 آبان 1396 - 14:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گشایش یافت

نمایشگاه تحلیل شخصیت‌ها در قیام حسینی به روایت تصویر

منبع : لیزنا
هم‌زمان با آغاز ماه صفر، نمایشگاهی از پوستر و تصاویر گرافیکی با موضوع قیام حسینی و با محوریت تحلیل شخصیت‌های جبهۀ حق و باطل در واقعۀ کربلا در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گشایش یافت به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس ‌رضوی، رئیس روابط عمومی این سازمان اعلام کرد: هم‌زمان با آغاز ماه صفر، مجموعه‌ای از پوستر و تصاویر گرافیکی با موضوع قیام امام حسین(ع) و با محوریت تحلیل شخصیت‌های سیاه و سفید مؤثر در واقعۀ کربلا، در قالب نمایشگاهی در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش درآمده است. محمد جواد قوی با تأکید بر اینکه این مجموعه بر اساس کتاب «فروغ ولایت» اثر ارزشمند «آیت‌الله جعفر سبحانی» طراحی و تولید شده افزود: بخشی از این مجموعه با عنوان «بی‌خواص» به شرح حال خواص صدر اسلام و علل انحراف آنان با استفاده از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پرداخته است. وی خاطرنشان کرد: بخشی از بیانات مقام معظم رهبری دربارۀ نقش «خواص اهل حق» در شکل‌گیری فاجعه عاشورا که فرمودند اگر از هر طرف به مسبّبین این فاجعه بنگریم، به خواص می‌رسیم، بر روی این پوسترها درج گردیده و هریک از شخصیت‌ها با تصویرپردازی‌های هنرمندانه، مورد تحلیل قرار گرفته است. قوی ادامه داد: برخی از شخصیت‌های جبهۀ باطل که در این مجموعه به آنها پرداخته شده است، «طلحه بن عبیدالله»، «زبیربن عوام»، «سعدبن ابی وقاص»، «عمربن سعد»، «ابوموسی اشعری»، «شبث بن ربعی»، «شریح قاضی»، و «سلیمان بن صرد» هستد. وی با بیان اینکه بخشی دیگر از این نمایشگاه نیز به پوسترهایی با طراحی جذاب و هنرمندانه از شخصیت‌های جبهۀ حق و یاران امام حسین(ع) اختصاص یافته، اضافه کرد: روایت حضرت مسلم، روایت ورود به کربلا، روایت حضرت علی‌اصغر، روایت حضرت علی‌اکبر، روایت علمدار، روایت حضرت قاسم، روایت عبدالله بن الحسن، روایت غروب عاشورا، و روایت حضرت رقیه، از عناوین این بخش است.   گفتنی است که این نمایشگاه تا پایان ایام اربعین حسینی، همه روزه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای عاشقان حسینی است.
نمایشگاه تحلیل شخصیت‌ها در قیام حسینی به روایت تصویر
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: