کد خبر: 31966
تاریخ انتشار: جمعه, 10 آذر 1396 - 16:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

همایش «دوستان قلم در بوستان کتاب» در سمنان برگزاری شد

منبع : لیزنا
 همایش «دوستان قلم در بوستان کتاب» با همکاری اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی، گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دوره دوم متوسطه، حوزه هنری و کتابخانه مرکزی استان سمنان در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد.
همایش «دوستان قلم در بوستان کتاب» در سمنان برگزاری شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، همایش «دوستان قلم در بوستان کتاب» با همکاری اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی، گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دوره دوم متوسطه، حوزه هنری و کتابخانه مرکزی استان سمنان در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

سعید دهقانلو، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان در این همایش با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: علم و دانش موجب پیشرفت جامعه می‌شود و مهم‌ترین عامل برای توسعه است.

دهقانلو با اشاره به استمرار برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان گفت: سمنان در ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار میزبان ۵۶۷ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان بود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره اهداء کتاب در استان سمنان در سال جاری، عنوان کرد: در این جشنواره حدود ۳۰۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.

دهقانلو درباره نخستین جشنواره سلفی «من، کتاب و زندگی» به‌عنوان فعالیتی جذاب در راستای کتابخوانی، گفت: شهروندان سمنانی فرصت دارند تا دهم آذرماه آثار خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.

وی با تأکید بر تأثیر دوره‌های آموزشی در ترویج فرهنگ مطالعه، افزود: در همین راستا، کارگاه آموزشی مطالعه و نویسندگی با حضور استاد زارع از نویسندگان استان سمنان در پایان این همایش برگزار می‌شود.

در ادامه یعقوب قوشچی، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش استان سمنان نیز با اشاره به نقش دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان میهن اسلامی، گفت: مطالعه غیردرسی برای همه افراد به‌ویژه دانش‌آموزان ضروری است و موجب وسعت دید افراد می‌شود.

 

قوشچی با اشاره به اهمیت خواندن کتاب‌های مفید، افزود: مطالعه نه‌تنها آگاهی افراد را افزایش می‌دهد؛ بلکه موجب آرامش روح  و خلاقیت ذهنی انسان هم می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: