کد خبر: 32913
تاریخ انتشار: دوشنبه, 09 بهمن 1396 - 11:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نمایشگاه «نقش زنان در تاریخ تشیع» در کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی

منبع : لیزنا
همزمان با آغاز ایام فاطمیه، نمایشگاه «نقش زنان در تاریخ تشیع» در کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی برگزار شده است.
نمایشگاه «نقش زنان در تاریخ تشیع» در کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی

در این نمایشگاه علاوه بر مجموعه کتاب، تصاویری از اسناد، قالیچه، تابلو و مدال‌هایی از منابع آستان‌قدس‌رضوی با موضوع زنان به نمایش گذاشته شده است.به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی، این سازمان با آغاز ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، مجموعه‌ای از کتب خود را با موضوعیت حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت فاطمۀ معصومه(س) در 6 ویترین و با عنوان «نقش زنان در تاریخ تشیع» در کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان اعلام کرد: در این نمایشگاه، علاوه بر کتاب، تصاویر مجموعه‌ای از اسناد، تابلوها، مدال‌ها و قالیچه‌های مرکز اسناد و موزه‌های آستان‌قدس‌رضوی با محوریت زنان به نمایش درآمده است. محمدجواد قوی اعلام کرد: تابلوهای نقاشی با موضوع حضرت زهرا و حضرت زینب(س)، در موزه مرکزی آستان‌قدس، زنان واقف، مشاغل زنان در آستان‌قدس، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی زنان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و نشریات زنان موضوع این تصاویر را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: تصویر سند پرداخت حقوق به دو تن از کفشداران زن دورۀ صفوی در 1100 قمری، رسید دریافت یک عدد صندوق‌پوش وقف‌شده به دست ملکۀ هند برای حرم رضوی در سال 1282 قمری، رسید دریافت یک جلد قرآن کوچک مذهب به طلای اشرفی وقف‌شده به دست مرضیه‌خانم در 1306 قمری، وقف‌نامۀ مزرعه‌ای در حریم رودخانۀ کشف‌رود توسط شهربانو بیگم در 1213 قمری، مدال طلای المپیاد مونیخ در 1972 میلادی اهدایی کارتارینا اپل از آلمان و سند پرداخت حقوق به خادمان و پرستاران زن دارالشفاء آستان‌قدس در 1124 قمری، از جمله اسناد به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

 

قوی گفت: این نمایشگاه از ایام شهادت دخت نبی اکرم(ص) تا ولادت ایشان و روز زن، پس از کتابخانۀ مرکزی همراه با ایجاد پایگاهی با موضوع «بانوی نمونه در خانوادۀ رضوی» به ترتیب در کتابخانه قزوینی در منطقۀ محمدآباد، کتابخانۀ بزرگ امام‌رضا(ع) و در نهایت، ورودی تالار قدس کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی برپا خواهد شد.   

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: