کد خبر: 33454
تاریخ انتشار: شنبه, 12 اسفند 1396 - 11:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

همایش مؤلفان، نویسندگان و خادمان فرهنگ مکتوب در سمنان برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برگزاری همایش مؤلفان، نویسندگان و خادمان فرهنگ مکتوب در این استان خبر داد. به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی سمنان، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در نشست با خبرنگاران از برنامه‌ریزی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برای برگزاری بزرگ‌ترین همایش مؤلفان، نویسندگان و خادمان فرهنگ مکتوب خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین گردهمایی مؤلفین، نویسندگان و خادمان فرهنگ مکتوب با هدف نقش مطالعه و کتابخوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ۱۰ اسفندماه برگزار خواهد شد.  وی با اشاره به حضور بیش از ۱۵۰ نویسنده و خادم کتاب استان سمنان در این گردهمایی، اظهار داشت: در این مراسم از ۱۷ فعال حوزه کتاب تجلیل خواهد شد. همچنین دوره‌ای آموزشی با هدف بررسی رابطه بین آسیب‌های اجتماعی و مطالعه مفید و نقش نویسندگان و اهل‌قلم در بهبود این شرایط برگزار می‌شود. وی با تأکید بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ مطالعه، از استقبال مردم از نخستین جشنواره اهدای کتاب استان خبر داد و گفت: با برگزاری این جشنواره ۳۰۷ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اهدا شد. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از درخشش سه روستای مؤمن آباد، لاسجرد و فریومد استان سمنان در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور خبر داد و گفت: برای شرکت در این جشنواره شش روستا از استان سمنان معرفی شد که سه روستای مومن‌آباد، لاسجرد و فریومد به جمع ۴۰ روستای برتر راه یافتند. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان حمایت از فعالیت‌های فرهنگی در روستاها، پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، جلب‌توجه مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی‌تر شدن فضای روستاها  و پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب را ازجمله اهداف برای برگزاری این جشنواره عنوان کرد. سماکوش در ادامه از فعالیت ۲۲ کتابخانه روستایی در استان سمنان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۹ باب نهادی و سه باب مشارکتی هستند. در حال حاضر ۷ هزار و ۷۸۸ نفر عضو کتابخانه‌های روستایی هستند و خوشبختانه استان سمنان به لحاظ تعداد اعضا نسبت به جمعیت، در بین استان‌های درجه‌یک کشور قرار دارد. سماکوش از برگزاری بیش از ۶۵۰ نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای در سال‌جاری در این اداره کل خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری ۴۶۷ مسابقه فرهنگی، ۲۹۰ نشست مطالعاتی، ۲۸۰ نشست ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و...از دیگر فعالیت‌های این اداره کل است.
همایش مؤلفان، نویسندگان و خادمان فرهنگ مکتوب در سمنان برگزار می‌شود
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: