کد خبر: 35946
تاریخ انتشار: جمعه, 05 مرداد 1397 - 12:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

امضای تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌های فرهنگی خراسان شمالی

منبع : لیزنا
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فاروج از عقد تفاهم نامه های همکاری اداره این شهرستان با دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای مشارکت در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.
امضای تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌های فرهنگی خراسان شمالی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، مریم مومن زاده، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی  شهرستان فاروج از عقد تفاهم نامه های همکاری اداره این شهرستان با دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای مشارکت در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

جشنواره کتابخوانی رضوی موجب ترویج سیره ائمه اطهار (ع) می شود

مدیر حوزه علمیه فاطمیه شهرستان فاروج گفت: انتخاب قالب جشنواره برای کمک به مطالعه کتاب های خوب حرکت زیبایی است.

رحیمه رجعتی اظهار داشت:  گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه اطهار (ع)  و گرامی‌ داشت دهه کرامت،  بهانه خوبی برای آشتی هرچه بیشتر با کتاب است.

وی با تاکید بر اینکه همه باید دغدغه مباحث فرهنگی داشته باشند، افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی موجب شور و نشاط در جامعه خواهد شد.

رجعتی گفت: جشنواره  کتابخوانی  رضوی می تواند یکی از این برنامه ها باشد با این رویکرد که همه در همه گیر شدن آن بکوشیم.

در این دیدار تفاهم نامه ای برای افزایش مشارکت گروه هدف حوزه علمیه خواهران شهرستان فاروج  برای شرکت در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی امضا شد.

در جذب مشارکت افراد کتابخوان و اهالی کتاب پای کار باشند

فرماندار فاروج گفت: پای کار بودن افراد کتابخوان و اهالی کتاب مسیر را برای فعالیت های تبلیغی در جلب مشارکت اقشار مختلف در این جشنواره هموار می کند.

هادی رجائی نیا اظهار داشت: جشنواره های کتابخوانی از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی می تواند در افزایش سطح مطالعه در جامعه و به خصوص در میان کودکان و نوجونان موثر باشد. همچنین جشنواره کتابخوانی رضوی نسل آینده را با سیره امام رضا(ع) آشنا می کند.

وی افزود: بهتر است که در این جشنواره تبلیغات گسترده و واقعی صورت بگیرد و افراد کتابخوان و اهالی کتاب پای کار باشند و برای این جشنواره تبلیغات کنند؛ چراکه وقتی مردم تبلیغات را از جانب افراد کتابخوان دریافت کنند بیشتر به این جشنواره اقبال نشان می دهند.

وی تاکید کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی کار بی نظیر، قدمی درخشان و اتفاق در خور تحسینی است به شرط اینکه بتواند به بازتولید اندیشه های امام رضا(ع) در قالب قصه و حکایت بینجامد.

در این دیدار تفاهم نامه ای برای افزایش مشارکت گروه هدف فرمانداری فاروج در شرکت در جشنواره رضوی امضا شد.

 برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اقدامی جهادی در مسیر افزایش سرانه مطالعه است

بخشدار مرکزی شهرستان فاروج گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اقدامی جهادی است و امید می رود سال به سال شاهد نتایج مطلوب آن بر افزایش سرانه مطالعه در کشور باشیم.

رضا قاسم زاده افزود: نقش جشنواره کتابخوانی رضوی از یک سو بسط و گسترش کتابخوانی در جامعه و از سوی دیگر پیاده سازی اندیشه های امام رضا(ع) است که تحقق این دو هدف مهم نیازمند برنامه ریزی عمیق است.

وی لازمه ارتقای جامعه را امر کتابخوانی دانست و گفت: آنچه جامعه ما را ارتقا می دهد کتابخوانی است و از آن مهم تر عمیق خوانی است تا مفاهیم را درک و در آن تامل کنیم.

در این دیدار تفاهم نامه ای برای افزایش مشارکت گروه هدف  بخشداری مرکزی فاروج در شرکت در جشنواره رضوی امضا شد.

جشنواره‌ها اقبال مردم به‌سوی کتاب را تسریع می‌بخشد

بخشدار خبوشان شهرستان فاروج گفت: برگزاری جشنواره‌ها اقبال مردم به‌سوی کتاب را تسریع می‌بخشد و دسترسی مردم به کتاب‌ها و موضوعات خاص را مهیا می‌کند.

روح الله فخار افزود: شاید مطالعه بخشی از ساعات روزانه افراد را به خود اختصاص ندهد، لذا برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امری قابل تقدیر است.

 وی تاکید کرد: جشنواره‌های کتاب‌خوانی سبب تشویق مردم به مطالعه می‌شوند.

وی با بیان اینکه علم و آگاهی مورد نیاز جامعه از سیره رضوی تأمین می‌شود، افزود: مطالعه کتاب‌هایی با موضوعات سیره ائمه(ع) و به‌ویژه امام رضا(ع) مردم را به آن چیزی که می‌خواهند می‌رساند.

در این دیدار تفاهم نامه ای برای افزایش مشارکت گروه هدف بخشداری خبوشان شهرستان فاروج در شرکت در جشنواره رضوی امضا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: