کد خبر: 36018
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 مرداد 1397 - 13:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

«چگونه می‌توان بال شکسته‌ای را درمان کرد؟» در فرهنگسرای فردوس خوانده می‌شود

منبع : لیزنا
داستان «چگونه می توان بال شکسته ای را درمان کرد؟» نوشته باب گراهام در برنامه کتابخوانی «با من بخوان» کتابخانه فرهنگسرای فردوس خوانده می شود.
«چگونه می‌توان بال شکسته‌ای را درمان کرد؟» در فرهنگسرای فردوس خوانده می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، «با من بخوان» برنامه ای برای ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی برای کودکان است که روز دوشنبه، 8 مردادماه ساعت 10، کتاب «چگونه می توان بال شکسته ای را درمان کرد؟» اثر« باب گراهام» ترجمه بهمن رستم آبادی توسط «پروین پناهی» خوانش می شود.

این کتاب لذتبخش که نمونه یک کتاب تصویری موفق است، داستان تصویری ست که حس انسانیت و عشق به حیوانات را در کودک تقویت می کند. این داستان کودکان را به دقت و توجه بیشتر به پیرامونش فرا می خواند و از آنان می خواهد از هیچ چیز سرسری نگذرد.

تصاویر هر یک با آوردن جزئیات و با کنار هم قرار دادن صحنه های گوناگون برای خود داستان جداگانه ای دارند. صحنه هایی سرشار از انسانیت و مهربانی خانواده ای که در حال تیمار پرنده هستند در برابر خشونت جاری در جهان از تصویر تانک بر روی روزنامه که قرار است در زیر پرنده قرار بگیرد تا صفحه تلویزیون که رژه جت های جنگی را نشان می دهد، جزئیاتی است که تصویرگر از آن غافل نمانده و توجه کودک را هم سمت و سو می دهد.

«پروین پناهی» از نویسندگان و مربیان حوزه کتاب كودك، با خوانش این کتاب، کودکان را با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آشنا کرده و آموزه های اخلاقی این داستان را که بر محور مهربانی و انسانیت است به آنها بیان می کند؛ سپس کودکان با بهره گيری از قوه تخيل و با شخصيت پردازی، شخصیت های ذهنی خود در قالب نقاشی به روی کاغذ می آورند.

کودکان برای حضور در این کارگاه می‌توانند به کتابخانه فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: