کد خبر: 36530
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 31 مرداد 1397 - 12:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری دوره آموزش خوشنویسی در کتابخانه دکتر حسابی شهر مورموری ایلام

منبع : لیزنا
به همت مسئول کتابخانه عمومی دکتر حسابی شهر مورموری ایلام، دوره آموزش خوشنویسی (خط نستعلیق) در این کتابخانه برگزار شد.
برگزاری دوره آموزش خوشنویسی در کتابخانه دکتر حسابی شهر مورموری ایلام

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، به همت فرحناز اردانه، مسئول کتابخانه عمومی دکتر حسابی شهر مورموری دوره آموزش خوشنویسی خط نستعلیق دراین کتابخانه برگزار شد.

اردانه در این خصوص گفت: این دوره آموزشی با حضور اعضای کودک و نوجوان، روزهای یکشنبه هر هفته از ساعت ۱۰ الی ۱۲ برگزار می شود که خوشبختانه تاکنون مورد استقبال دوستداران هنر خطاطی قرار گرفته است.

وی در جلسه افتتاحیه و در جمع هنرآموزان این دوره گفت: خوشنویسی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است. گاهی درک خوشنویسی به عنوان یک هنر مشکل است. برای درک و لذت بردن از از این هنر باید بدانیم خوشنویس افزون بر نگارش یک متن، سعی داشته اثری هنری با ارزش‌های زیبایی شناختی خلق کند. خوشنویسی تقریبا در تمام فرهنگ‌ها به چشم می‌خورد اما در مشرق زمین، به‌ویژه سرزمین‌های اسلامی و ایران به لحاظ جایگاه در قله هنرهای بصری واقع است.

اردانه ادامه داد: خوشنویسی اسلامی و بیش از آن خوشنویسی ایرانی تعادلی حیرت‌انگیز میان تمامی اجزا و عناصر تشکیل دهنده آن است. خوشنویسی اسلامی و ایرانی براساس قواعد و نظام‌های بسیار مشخصی شکل می‌گیرد و هر یک از حروف قلم‌های مختلف از نظام شکلی خاص و تا حدود زیادی غیرقابل تغییر، برخوردارند.

وی هدف از برگزاری این کلاس های آموزشی را کشف استعدادها در این رشته و غنی سازی اوقات فراغت اعضا عنوان کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: