کد خبر: 36728
تاریخ انتشار: شنبه, 10 شهریور 1397 - 13:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اعلام آخرین مهلت ثبت اطلاعات فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی

منبع : روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی
هادی آشتیانی با اعلام آخرین مهلت ثبت اطلاعات فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها تا ۱۶ شهریور ماه، گفت: مشارکت جدی مسئولان کتابخانه‌ها و کارشناسان فرهنگی استان‌ها در تکمیل و ورود اطلاعات، مانع از تضییع احتمالی حقوق کتابخانه‌ها و کتابداران خواهد شد.
اعلام آخرین مهلت ثبت اطلاعات فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی

 به گزارش لیزنا، هادی آشتیانی، مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد، با تأکید بر ضرورت ثبت فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه، اظهار داشت: به‌منظور گردآوری سوابق فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی، سامانه ثبت تقویم فعالیت‌های فرهنگی، از هفته اول مردادماه، در سامانه مدیریت سامان ایجاد شده است که در ابتدا تا تاریخ ۹ شهریور مهلت ثبت اطلاعات در این سامانه مقرر شد و در ادامه پیرو درخواست مکرر مسئولان کتابخانه‌ها، این فرصت، به‌مدّت یک هفته و تا ۱۶ شهریورماه تمدید شد.

وی با تأکید بر ضرورت ثبت اطلاعات تمامی فعالیت‌های فرهنگی انجام شده طی یک سال اخیر توسط مسئولان کتابخانه‌ها، افزود: نمره و امتیاز حاصل از فعالیت‌های فرهنگی در فرایند انتخاب کتابخانه نمونه محاسبه خواهد شد و لذا اهتمام و مشارکت جدی مسئولان کتابخانه‌های عمومی و کارشناسان فرهنگی استان‌ها در تکمیل و ورود اطلاعات فرم‌های مربوطه، حائز اهمیت است و مانع از تضییع احتمالی حقوق کتابخانه‌ها و کتابداران گرامی خواهد شد.

آشتیانی ادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این سامانه، بعد از اتمام فرایند انتخاب برگزیدگان نهاد در سال جاری، نیز فعال خواهد ماند و در طول سال، همکاران مسئول کتابخانه باید نسبت به ثبت فعالیت‌های فرهنگی و استعلام آن‌ها از طریق آن اقدام کنند تا علاوه بر توزیع حجم کار ثبت فعالیت‌ها، اطلاعات این برنامه‌ها، همواره در دسترس باشد.

مدیر کل امور فرهنگی نهاد یادآور شد: مطابق روال هرساله، فرایند انتخاب کتابداران و کتابخانه‌های برگزیده در چند بخش به انجام می‌رسد و یکی از این بخش‌ها، امتیاز کسب‌شدة کتابخانه در فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌های اجرا شده در کتابخانه است و هراندازه این برنامه‌ها و فعالیت‌ها به لحاظ کمّی و کیفی گسترش یابد، ضمن اثربخشی مطلوب در جذب اعضای جدید و ماندگاری اعضای پیشین و فعال در کتابخانه، نقش اجتماعی و محوری کتابخانه عمومی را در جامعه بهبود خواهد بخشید.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: