کد خبر: 38564
تاریخ انتشار: جمعه, 12 بهمن 1397 - 13:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

یادبودهای واتیکان در حرم مطهر رضوی

منبع : روابط‌عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی
   هم‌زمان با همایش بین‌المللی امام‌رضا(ع) و گفتگوی ادیان، از مجموعه سکه‌ها و تمبرهای اهدایی سفارت واتیکان در تهران، به آستان قدس رضوی، به همراه اسکناس‌های کشورهای مختلف با حضور نمایندگان آن کشورها در موزۀ آستان قدس رضوی رونمایی شد.
یادبودهای واتیکان در حرم مطهر رضوی

 به گزارش لیزنا، معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی در این خصوص تصریح کرد: تمبرهای تولد حضرت مسیح(ع)، از 45 کشور جهان نیز در این مجموعه به نمایش درآمده است. مهدی قیصری‌نیک درخصوص سکه‌های این مجموعه افزود: برخی از این سکه‌ها اهدایی نمایندۀ عالی پاپ به موزۀ آستان قدس است و علاوه بر آنها مجموعه سکه‌هایی از کشورهای فرانسه، یونان، ایتالیا، تونس و فلسطین نیز به نمایش درآمده است.

وی همچنین در ارتباط با تمبرهای ادیان مختلف بیان کرد: در این مجموعه، تمبرهایی از ادیان و مذاهب گوناگون جهان در معرض دید عموم قرار گرفته است که تمبرهای «یکصدمین سال کلیسای کاتولیک انگلیس در آفریقا»، «شیوینی، خدای خورشید» متعلق به ارمنستان و «یک‌هزار و سیصد و پنجاهمین سال هجرت پیامبر اسلام(ص)» مربوط به جمهوری کومور از این جمله است. قیصری‌نیک در ادامه افزود: اسکناس‌های به نمایش درآمده، از کشورهای اسلوونی، ایتالیا، پرتغال، یونان، ساحل آج و آفریقای جنوبی است که نمایندگان آنها در این رونمایی حضور داشتند. وی همچنین از مجسمۀ گاو مقدس (الهۀ دانشمندان) مربوط به آیین شینتو از مذاهب سنتی ژاپن به عنوان دیگر شیء به نمایش درآمده یاد کرد.

معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی با دعوت از علاقه‌مندان برای بازدید از این مجموعه اعلام کرد: این نمایشگاه از چهارشنبه 10 بهمن‌ماه تا شنبه 13 بهمن‌ماه در طبقۀ همکف موزۀ مرکزی آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر دایر است.

گفتنی است نخستین همایش بین المللی امام‌رضا(ع) و گفتگوی ادیان چهارشنبه و پنج‌شنبه 10 و 11 بهمن با حضور میهمانان داخلی و 200 مهمان خارجی در سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: