کد خبر: 39067
تاریخ انتشار: جمعه, 17 اسفند 1397 - 13:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نمایشگاه شکافندۀ دانش‌ها در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

منبع : روابط‌عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی
به مناسبت میلاد فرخندۀ امام محمد باقر(ع) نمایشگاه‌های کتاب، نرم‌افزار و پوستر در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها برپا شده است.
نمایشگاه شکافندۀ دانش‌ها در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

به گزارش لیزنا، به مناسبت میلاد خجستۀ امام باقر(ع) نمایشگاه‌های مختلفی در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس برپا شده است که مجموعه‌ای ارزشمند از منابع چاپی و دیجیتالی در موضوع زندگی‌نامه، احادیث، آثار مکتوب، ادعیۀ وارده از امام باقر(ع) را در معرض دید مراجعان و علاقه‌مندان قرار داده است.

معاون امور کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس در این باره تصریح کرد: نمایشگاه «شکافندۀ دانش‌ها» در کتابخانۀ آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) برپا شده که حدود یکصد کتاب را معرفی کرده و از جمله منابع چاپی آن، «در جستجوي رهبر»، «امام باقر(ع) جلوۀ امامت در افق دانش، «بر امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) چه گذشت؟»، «مشعل فروزان دانش و تقوي» و «عجايب و معجزات شگفت‌انگيزي از امام باقر(ع)» است و نرم‌افزارهای طاها (آشنایی با معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع)»، «اسرار آل محمد(ص)»، «شیعه‌شناسی»، «کتابخانۀ دیجیتالی اسراء»، «پرسش و پاسخ‌های تاریخی»، نرم‌افزار کودکانۀ «آفتاب و مهتاب» و... در بخش نرم‌افزاری به نمایش گذاشته  شده است.

حسین خسروی بیان کرد: مشابه این منابع در نمایشگاه‌های شهرهایی همچون تربت حیدریه و بروجرد نیز به نمایش درآمده است که به مدت یک هفته در محل کتابخانه برپاست.

وی در پایان افزود: هدف از برپايي این نمايشگاه‌ها، آشنايي بيشتر مراجعان با منابع موضوعي اهل بيت(ع)، نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، گسترش فرهنگ کتاب و كتاب‌خواني و معرفي برخي از منابع مهم با موضوع حضرت امام محمد باقر(ع) است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: