کد خبر: 39175
تاریخ انتشار: شنبه, 25 اسفند 1397 - 10:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حفظ 250 منبع اطلاعاتی از پروین اعتصامی در آستان قدس رضوی

منبع : روابط‌عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی
بیش از 250 منبع اطلاعاتی با موضوع پروین اعتصامی در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی موجود است که در این میان یک مرقع هنری نفیس از اشعار این بانوی ادیب به چشم می‌خورد.
حفظ 250 منبع اطلاعاتی از پروین اعتصامی در آستان قدس رضوی

به گزارش لیزنا، بیش از 250 منبع اطلاعاتی با موضوع پروین اعتصامی در قالب منابع چاپی به زبان‌های فارسی و عربی و لاتین، منابع شنیداری و دیداری، مرقع خطی، پایان‌نامه‌های پژوهشی و نشریه، در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود که در این میان، مرقع هنری نفیس از اشعار این بانوی ادیب، مهم‌ترین این منابع است.

این مرقع هنری، به قلم ابوالقاسم صالح‌زادۀ یزدی به خط شکستۀ نستعلیق 11 سطری در سال 1409 قمری کتابت شده و به دست هاشم ظریف تبریزیان به صورت هنرمندانه‌ای تذهیب شده است.

ترجمۀ کامل ديوان اشعار پروين اعتصامي به زبان انگليسي، کتاب «ديوان اختر چرخ ادب ملکه النساء و الشواعر پروين اعتصامي» به زبان عربی و مجموعۀ مقالات و قطعات اشعار که به مناسبت درگذشت اولين سال وفات بانو پروين اعتصامي نوشته و سروده شده است و اظهارنظرها و تاريخچۀ زندگاني پدر شاعر، از جمله منابع موجود است.

از دیگر کتب چاپی با این موضوع، ديوان قصائد و مثنويات و تمثيلات و قطعات پروين اعتصامي، «آئينه پروين»، «طوطي و کيسۀ شکر»، «اختر چرخ ادب»، گزیدۀ اشعار، «پروین» با موضوع زندگي‌نامۀ داستاني پروين اعتصامي، حکيم‌بانوي شعر فارسي، شخصيت زن در ديوان پروين اعتصامي و سيد محمدحسين شهريار، ديوان پروين اعتصامي همراه با شانزده تصوير رنگي، «تهمت شاعري» با موضوع تحقيقي در احوال و پژوهشي در ديوان اشعار پروين اعتصامي و «زندگي‌نامۀ شاعران ايران از آغاز تا عصر حاضر» را می‌توان نام برد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: