کد خبر: 39534
تاریخ انتشار: یکشنبه, 08 ارديبهشت 1398 - 11:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

۲۴ کتاب در نشست های کتابخوانی فروردین ماه ممسنی معرفی شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس
دو کتابخانه عمومی شهرستان ممسنی در نیمه دوم فروردین ماه با برگزاری برنامه های مختلف پذیرای دوستداران کتاب و کتابخوانی شدند.
۲۴ کتاب در نشست های کتابخوانی فروردین ماه ممسنی معرفی شد

به گزارش لیزنا، کتابخانه عمومی استاد شهید مطهری شهر نورآباد در اولین ماه سال ۹۸، دو نشست کتابخوان ویژه کودک و نوجوان و بزرگسال با محوریت کتاب های طرح کتابخوان ماه و دو نشست کتابخوان مدرسه ای برگزار کرد.

 در نخستین نشست این کتابخانه که با همراهی اعضای کودک و نوجوان برگزار شد، کتاب های «داستان های بامزه» اثر اندرو ماتیوز؛ «سپید دندان» نوشته جک لندن؛ «موریس و کتاب های پرنده» از ویلیام جویس و «باز هم پدینگتون» نوشته مایکل باند به ترتیب توسط یاسان منفرد آبیانی، ابوالفضل دهقانیان، آیدین علمداری و سید ابوالفضل حسینی معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

 نشست کتابخوان دیگری با حضور بزرگسالان عضو کتابخانه تشکیل شد که حاصل آن معرفی چهار کتاب بود. در این گردهمایی فرهنگی وحید صادقی کتاب «شما که غریبه نیستید» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی را معرفی کرد و ایمان منفرد خواندن کتاب «چگونه کتاب بخوانیم» اثر مارتیمر جی ادلرو چارلز لینکلن را پیشنهاد کرد. همچنین وحید چوبینه و فاطمه حسن زاده نیز به معرفی کتاب های «علی (ع) از زبان علی و زندگی امیر المومنین(ع)» از محمد محمدیان و «شنگال» اثر تیومر مکلیر پرداختند.

 افزون بر این، دو نشست کتابخوان مدرسه ای نیز در فروردین ماه و با مشارکت دانش آموزان کتابدوست برگزار شد. کتاب های «مهربان ترین پیامبر»، «خانم آقای کلاه دودی»؛ «پول، خدا، بچه ها»، «آموزش سبک زندگی اسلامی»، «امام زمان (ع)» و «مدرسه مردودی ها» در نشست اول و کتاب های «قصه هایی از امام جواد (ع)»، «کنسرت های فیل بی جنبه»، «هویج بستنی»، «جمشید شاه پادشاه نوروز» و «آذرک، انجمن جادوگران مرده» در دومین نشست، معرفی و خوانده شد.

 همچنین جلسه انجمن ادبی با موضوع ادبیات حماسی و عرفانی به منظور بزرگداشت عطار نیشابوری، جمع خوانی کتاب «شنگال» از تیومر ملکیر و نشست معرفی کتاب «سبک زندگی در حکومت مهدوی» اثر سید حسین اسحاقی نیز در کتابخانه استاد شهید برگزار شد. قصه گویی میلاد گل با مضمون تولد حضرت صاحب الزمان، معرفی شخصیت حضرت مهدی (عج) در قالب مسابقه در بخش کودک و تهیه بسته اهدای کتاب و اسباب بازی در قالب پویش بهار مهربانی، نشست کودکانه و همدردی با کودکان سیل زده در بخش کودک، نشست با موضوع جوان ایرانی به مناسبت تولد حضرت علی اکبر(ع) از دیگر برنامه های اجرا شده در کتابخانه بود.

 کتابخانه عمومی میرزاامان الله طباطبایی روستای فهلیان نیز در این ایام به استقبال نشست کتابخوان رفت. در  این نشست، کودکان کتابخانه، آثاری خواندنی را معرفی کردند. معصومه حاجتی کتاب «غریبه آشنا» اثر منیر مهریزی؛ فاطمه ارجمندی کتاب «کیک پردردسر» نوشته جواناکول؛ زهرا نوذری کتاب «سپید دندان» اثر جک لندن و عسل طباطبایی کتاب «آذرک و جادوگر خواب فروش» را به اشتراک گذاشتند.

 جمع خوانی کتاب «برادر من تویی» نوشته داود امیریان دیگر برنامه فرهنگی بود که در کتابخانه عمومی فهلیان برگزار شد.

 

 

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: