کد خبر: 30321
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 شهریور 1396 - 10:17

داخلی

»

اخبار کتاب

به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی

نخستین دوره آموزشی داستان‌نویسی ایلام برگزار شد

منبع : لیزنا
بنیاد شعر و ادبیات داستانی در ادامه روند تمرکززدایی از آموزش داستان‌نویسی در کشور و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، نخستین دوره آموزشی داستان‌نویسی ایلام را با حضور بیش از ۴۰ ادب‌جو برگزار کرد.
نخستین دوره آموزشی داستان‌نویسی ایلام برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، نخستین دوره آموزشی داستان‌نویسی ایلام به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی و با میزبانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام طی روزهای هشتم و نهم شهریور، با شرکت بیش از ۴۰ ادب‌جو و علاقمند به داستان‌نویسی از سراسر استان ایلام برگزار شد.

این دوره آموزشی در ادامه فعالیت‌های بنیاد شعر و ادبیات داستانی مبنی بر اجرای سیاست تمرکززددایی از برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیت نسل جدید داستان‌نویسان کشورمان در تمامی استان‌های کشور، در شهر ایلام برگزار شد.

ابوالفضل حری، داستاننویسِ برنده جایزه ادبی جلال آل‌احمد و استاد دانشگاه و همچنین خسرو باباخانی، نویسنده و منتقد و مدرس داستان‌نویسی، تدریس این دوره را که در محل سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایلام برگزار شد، به عهده داشتند.

ابوالفضل حری در این دوره سرفصل‌های روایت، روایت‌شناسی، خصوصیات طرح، شیوه‌های نقد، نظریه‌های نقد ادبی و چگونگی خوانش و نقد داستان را آموزش داد.

خسرو باباخانی نیز در این دوره کوتاه آموزشی به تدریس داستان‌نویسی، طرح و ایده در داستان‌نویسی و داستاننویسی از انتخاب تا پرورش سوژه، پرداخت.

 

حضور علی‌محمد نیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این دوره آموزشی از جمله نکات قابل ذکر آن است. نیاکان ضمن قدردانی از بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای برگزاری این دوره آموزشی با تدریس استادان نام‌آشنای داستان‌نویسی کشور و ایجاد فرصت بهره‌مندی نویسندگان جوان شهرستان‌های ایلام از دانش و روش‌های به‌روز داستان‌نویسی، با اشاره به علاقمندی و استقبال نویسندگان جوان از نخستین دوره آموزشی داستان‌نویسی ایلام و همچنین استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه این استان در حوزه داستان‌نویسی، خواستار تداوم برگزاری این دوره در شهرستان‌های استان ایلام شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: