کد خبر: 37617
تاریخ انتشار: یکشنبه, 06 آبان 1397 - 09:11

داخلی

»

اخبار کتاب

رهبران کشورهای جهان چه کتاب هایی می خوانند؟

منبع : لیزنا
در میان آثار مورد علاقه ملکه الیزابت، دونالد ترامپ، باراک اوباما، آنگلا مرکل و ولادمیر پوتین از کتاب های آشپزی تا کتاب های مصور کودکان و از رمان های پلیسی تا کتاب های تاریخی به چشم می خورند.
رهبران کشورهای جهان چه کتاب هایی می خوانند؟

به گزارش لیزنا، سایت Book24 برخی از کتاب های مورد علاقه رهبران جهان را برشمرده است. این لیست شامل موارد جالبی از جمله علاقه مرکل به کتاب آشپزی یا علاقه اوباما به کتاب های هری پاتر و کتاب های مصور کودکان می شود.

ملکه الیزابت دوم

اولین کتابی که درمیان کتاب های محبوب او می بینید انجیل است. نسخه مورد علاقه او نیز متعلق به سنت مارگارت اسکاتلند، نوه بزرگ یاروسلاو خردمند است. این کتاب یکصدساله در کتابخانه «بادلین» در آکسفورد نگهداری می شود.

اما در میان کتاب های ادبی او به داستان های پلیسی «پی دی جیمز»، «دیک فرانسیس» و «آگاتا کریستی» علاقه دارد.

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ در بسیاری از مصاحبه ها شکایت کرده است که «هر بار من فقط نیم صفحه می خوانم، یک تماس تلفنی به یک موضوع بسیار فوری دریافت می کنم.»

اما ترامپ قبلا زمان بیشتری برای خواندن داشته است. بطوری که او یک بار لیستی از 20 کتاب مورد علاقه اش در مورد چین تهیه کرده بود. به هر حال در فهرست کتاب هایی که او توصیه می کند کتاب مقدس و «در جبهه غرب خبری نیست» همچنین یادداشت ها و کتاب های خود وی «هنر معامله» و «بقا در بالا» وجود دارد.

باراک اوباما

گسترش موضوعی کتاب های مورد علاقه اوباما باور نکردنی است؛ از رساله فلسفی «مرد اخلاقی و جامعه آمور» تا کتاب مصور کودکان «جایی که هیولاها زندگی می کنند». هر سال اوباما لیستی از بهترین کتاب هایی که در 365 روز گذشته خوانده است، منتشر می کند. براساس برآوردهای مختلف، طی دوره ریاست جمهوری وی، او بین 79 تا 86 کتاب خوانده است.

در میان آنها کتاب مقدس، مجموعه کتاب های «هری پاتر»، «موبی دیک»، «100 سال تنهایی»، «گتسبی بزرگ»، تراژدی های «شکسپیر» و «بخش سرطان» نوشته الکساندر سولژنیتسین وجود دارند.

آنگلا مرکل

صدراعظم آلمان اظهار داشته است که کتاب مقدس بیشترین تأثیر را بر زندگی او دارد. با این حال، آثار بسیاری وجود دارد که او به مطالعه چندباره آنها علاقمند است. اینها عبارتند از رمان های داستایفسکی و کتاب آشپزی محبوب او. به گفته مرکل، او دوست دارد به دنیای هنری شیرجه بزند، تا در کار سیاسی روزانه محو نشود.

در سال 2013 در طی دوره نقاهت پس از اتفاقی که در اسکی برایش افتاد، مرکل 1هزار و 500 صفحه از کتاب دگردیسی جهان، تاریخ قرن نوزدهم را یکسره خواند بود. کتاب چنان تاثیری بر او داشت که نهایتا چند ماه بعد مرکل نویسنده آن را برای جشن تولد 60 سالگی خود دعوت کرد.

پوتین

رییس جمهور روسیه کتاب های مورد علاقه خود را به اشتراک نمی گذارد. اما در ارتباط با روزنامه نگاران، او به کرات از لرمانتف و اوسینین نقل قول می کند و پیشنهاد می دهد که «یادداشت های یک شکارچی» اثر تورگنیف و « Green noise» اثر پریشوین را بخوانند. پوتین ادبیات خوب را کتاب «واسیلی ترکین» اثر تواردووسکی می داند و همچنین قطعاتی از آثار سولژنیتسین، چخوف و بولکاگوف را به یاد دارد.

اطرافیان پوتین ذکر می کنند که آثار تاریخی دیمیتری لیخاچف، واسیلی کلوچوسکی، ایوان ایلین و لف گومیلیف در قفسه کتاب رئیس جمهور روسیه دیده می شوند.

ترجمه: زهرا شریفی

کتابدار
|
iran
|
1397/08/12 - 13:59
7
1
جالبه که کتاب مقدس هم می خونن و این همه جنایت می کنند
چه زیبا می گه قرآن کریم که آیات خداوند روی ایمان مومنان اثر مثبت و روی جهل جاهلان و ستم ستمگران تاثیر مستقیم داره
(مومنان با خواندن آیات بر ایمانشان و کافران بر کفرشان افزوده می شود)
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: