کد خبر: 38939
تاریخ انتشار: شنبه, 11 اسفند 1397 - 09:25

داخلی

»

اخبار کتاب

نخستین دورۀ جایزه ادبی بهمن برگزار شد

منبع : دبیرخانه جایزه ادبی بهمن
مراسم اهدای جوایز اولین دورة «جایزه ادبی بهمن» ساعت 17 روز جمعه، دهم اسفند ماه در نشر دف و با حضور شماری از نویسندگان و ناشران پیش­کسوت برگزار شد.
نخستین دورۀ جایزه ادبی بهمن برگزار شد

به گزارش لیزنا، داستان­ های کوتاه یازده نفر از میان شرکت‏ کنندگان در این رقابت ادبی به مرحلة نهایی رسیده بودند که آثارشان در یک مجلد با نام «عروسی تمام شد» به چاپ رسید.

مراسم با خوشامدگویی به حضار توسط مهری بهفر، دبیر جلسه و استاد ادبیات فارسی و شاهنامه‏ پژوه آغاز شد و با سخنرانی لادن نیکنام شاعر، نویسنده و منتقد ادبی در مورد پیشینه جوایز ادبی در ایران ادامه پیدا کرد.

فرزانه کرم‏پور نویسنده و  بنیان‏گذار جایزه ادبی بهمن در مورد شکل‏ گیری این جایزه و مضمون داستان‏ های رسیده به این مسابقه (از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از ایران) سخنانی ایراد نمود و در ادامه حمیدرضا شعبانی مدیر نشر دف، داستان «بادبادک» نوشته فرشته لالایی را از اولین مجموعه داستان بهمن انتخاب کرد و برای حاضران خواند.

به یازده نفر نویسنده برگزیده نسخه ‏های کتاب چاپ شده ­شان اهدا شد و نفرات اول تا سوم، ضمن دریافت لوح تقدیر و جوایز نقدی خود به شرح زیر معرفی شدند:

حسام زمردی نفر اول برای نوشتن داستان تیرانداز

حامد معصومی نفر دوم برای نوشتن داستان فرزند آدم

سهیلا بیات مختاری نفر سوم برای نوشتن داستان عروسی تمام شد

 

نخستین کتاب مجموعه داستان بهمن نیز با رأی داوران «عروسی تمام شد» نام‏گذاری شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: