کد خبر: 27513
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 بهمن 1395 - 17:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

770 جلد کتاب بریل از قم به سراسر کشور ارسال شد

منبع : لیزنا
770 جلد کتاب بریل(نابینایان) از قم به 60 مرکز در کل کشور ارسال شد.
770 جلد کتاب بریل از قم به سراسر کشور ارسال شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، پنجمین محموله ارسال کتاب بریل انجام شد و این کتاب ها به 60 مرکز در کل کشور که به روشندلان اختصاص دارد ارسال شد تا در اختیار آنان قرار بگیرد.

حسن عبدلی مسئول واحد تولید کتاب بریل گفت: «در هجای دوم تو»، «بوریای شعر»، «صبح شبنم جلد 1 و »2، «پیامبر و قصه هایش جلد1 و2»، «آسمانی به رنگ خون»، «مثل دو تا مرد» و «بچه های عاشورا »از جمله کتاب های ارسالی به سراسر کشور است که در 52 هزار صفحه تهیه شده است.

وی با بیان اینکه امسال چهار هزار و 400 جلد کتاب به مراکز و کتابخانه های نابینایان سراسر کشور ارسال شده است گفت: از ابتدای امسال تاکنون این تعداد کتاب در63 جلد عنوان به صورت رایگان برای بهره مندی نابینایان فرستاده شده است.

مسئول واحد تولید کتاب بریل ادامه داد: کتاب های ارسالی ویژه تمامی سنین است ضمن این که تاکنون 6 هزار کتاب گویا به صورت رایگان برای درخواست کنندگان به سراسر کشور ارسال شده است.

عبدلی با اشاره به این که واحد تولید کتاب بریل اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم کار خویش را از سال 84 آغاز کرده است گفت: در سه سال اخیر با تجهیز و خرید دستگاه های پیشرفته موفق به تولید کتاب های بریل مورد نیاز کشور شده ایم به گونه ای که این استان بعد از تهران دومین مرکز تولید کننده کتاب های روشندلان است.

وی بیان داشت: بسیاری از نویسندگان و شاعران مطرح کشوری و استانی، محتوای آثار خویش را در اختیار این مجموعه قرار داده اند تا به خط بریل تبدیل شود.

وی افزود: «قبله مایل به تو، طوفان واژه ها، رقعه و تحریرهای رود» از سروده های سید حمید رضا برقعی از شاعران کشور و سه کتاب از مجید ملامحمدی نویسنده و پژوهشگر کودک و نوجوان به نام های « قصه خوبان، دست مهربان کبوترها و قصه هایی از زندگانی امام صادق(ع)» به خط بریل(نابینایان) از جمله آثار هنرمندانی است که در اختیار این مجموعه قرار داده اند و به خط بریل تبدیل شده است.

گفتنی است، استان قم بیش از400 کتابخانه دارد که از این تعداد 23 کتابخانه عمومی، 25 کتابخانه مشارکتی و مابقی کتابخانه تخصصی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: