کد خبر: 38249
تاریخ انتشار: شنبه, 22 دی 1397 - 09:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان نهبندان خراسان رضوی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی
کتابخانه های عمومی شهرستان نهبندان در هفته دوم دی ماه، میزبان برنامه های مختلف فرهنگی بودند.
برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان نهبندان خراسان رضوی

به گزارش لیزنا، نشست کتاب خوان کتابخانه ای، برنامه تهیه روزنامه دیواری و نشست قصه گویی از جمله فعالیت های انجام شده توسط کتابخانه های عمومی باقرالعلوم(ع)، غلامحسین آسکُتی و برکت چاهشند شهرستان نهبندان بود.

 

تهیه روزنامه دیواری در کتابخانه باقرالعلوم(ع) شوسف

تعدادی از اعضای کتابخانه باقرالعلوم(ع) شهر شوسف با کمک مسئول کتابخانه، یک روزنامه دیواری با موضوع «نوجوان سالم» تهیه کردند.

هدف از تهیه این روزنامه دیواری، آشنایی اعضا با ویژگی های فرد سالم و ناسالم و رازهای سلامتی بود و مطالب این روزنامه دیواری از کتاب «سالم زیستن» نوشته جکی بال، ترجمه فروغ فرجود و مجله «کودک سالم» تهیه شد. در پایان به تهیه کنندگان جوایزی اهدا شد.

 

پنجاه و هشتمین نشست کتاب خوان کتابخانه ای شهرستان نهبندان در کتابخانه باقرالعلوم(ع)

در این نشست، پنج نفر به معرفی کتاب پرداختند. «قصه قزوین» نوشته ناهید کاظمی/ توسط: امیرعلی نخعی (دانش آموز)، «اولیور تویست» نوشته چارلز دیکنز/ توسط: امیرعلی سالارپور (دانش آموز)، «سه راهزن» نوشته فریبا کلهر/ توسط: جواد رسولی (دانش آموز)، «لباس های محلی اقوام ایرانی» نوشته رؤیا خونی/ توسط: شهریار براهویی (دانش آموز) و «شاهنامه» نوشته زینب السادات طباطبایی/ توسط: نسرین عزیزی (کتابدار) معرفی شد.

 

نشست قصه گویی در کتابخانه غلامحسین آسکتی روستای خوانشرف

نشست قصه گویی از کتاب «هدیه مهربانی» نوشته معصومه ذباح، از انتشارات نسل نواندیش با حضور کودکان مهد کودک آفتاب هشتم روستای خوانشرف در کتابخانه غلامحسین آسکتی برگزار شد.

این کتاب، آفرینش طبیعت و سایر موجودات را به شکلی ساده بیان می کند و در نهایت، زیباترین هدیه را که خداوند به پدر و مادرها داده است، فرزند می داند. این داستان، رابطه عاطفی کودک با پدر و مادر را عمیق تر می کند و حس اعتماد به نفس و ارزشمندی را در کودکان افزایش می دهد.

 

پنجاه و نهمین نشست کتاب خوان کتابخانه ای شهرستان نهبندان در کتابخانه برکت روستای چاهشَند

در این نشست، شش نفر به معرفی کتاب پرداختند. «ماجراهای پنجره باز» نوشته مهندالعاقوص/ توسط: ام البنین ایمانی پور (دانش آموز)، «یاسمین و گل آفتابگردان» نوشته مهندالعاقوص/ توسط: فاطمه زهرا لکزایی (دانش آموز)، «من نمی ترسم» نوشته مالی ویگانت/ توسط: فاطمه کوهستانی پور (دانش آموز)، «خلیج دایناسور» نوشته رکس استون/ توسط: زهرا چشک (دانش آموز)، «نان خوش مزه» نوشته زهرا عبدی/ توسط: کاظم اردونی (دانش آموز) و «از تخم تا قورباغه» نوشته الکس رمزی/ توسط: میثم چشک (دانش آموز) معرفی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: