کد خبر: 38652
تاریخ انتشار: یکشنبه, 21 بهمن 1397 - 12:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی گلستان برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان
 جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان با حضور عبدالرضاچراغعلی،‌ سرپرست معاونت امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری برگزار شد.
جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی گلستان برگزار شد

به گزارش لیزنا، جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان گلستان با حضور عبدالرضاچراغعلی، سرپرست معاونت امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری در سالن اجتماعات کتابخانه میرفندرسکی شهرستان گرگان برگزار شد.

در این جلسه عبدالرضاچراغعلی گفت: حوزه فرهنگ حساس است و کتابخانه ها به عنوان اتاق فکر فرهنگی باید در ارتقای شاخص های فرهنگی گام بردارند. مقابله با حربه دشمن ابزار مدرن و پدافند مدرن می طلبد.

در ادامه عبدالحی میرزاعلی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان نیز در این جلسه، ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، عنوان کرد: در چهلمین سال انقلاب باید با تلاش جهادی در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنیم. ما به عنوان خادمان فرهنگی باید در راستای اعتلای نظام اسلامی و ترویج فرهنگ کتابخوانی گام برداریم.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان در ادامه گفت: خلأ وجودی شخصیت‌هایی چون امام (ره) و مقام معظم رهبری در برخی از کشورهای اسلامی باعث شده آنها نتوانند به حل مشکلات خود بپردازند درحالیکه ما با وجود چنین شخصیت بزرگی توانستیم مشکلات راحل کنیم و با حرکت جهادی به سوی اهداف نزدیک شویم.

عبدالحی میرزاعلی در ادامه با بیان اینکه باید به گذشته افتخار کرد و به آینده امیدوار بود، گفت: شخصیت‌های بزرگ انقلاب را باید به عنوان الگو معرفی کنیم.

وی همچنین از شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم یاد کرد و این امنیت و کارآمدی را مدیون آنان دانست.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان از افتتاح دو کتابخانه شهری در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: باید با اقدام جهادی و برنامه ریزی مدون در حوزه های مختلف مربوط به فرهنگ و کتابخوانی، زمینه رشد و توسعه را فراهم کنیم.

عبدالحی میرزاعلی همچنین تلاش در حوزه جذب خیرین، راه اندازی کتابخانه‌های روستایی، برگزاری جلسات انجمن و جذب نیم درصد را از راهکارهایی عنوان کرد که می تواند در حرکت روبه جلوی کتابخانه ها تاثیر چشمگیری داشته باشد.

گفتنی است، در این جلسه کارشناسان ستادی نیز به تبیین برنامه های مربوط به حوزه کاری خود پرداختند و در پایان برنامه سرپرست معاونت امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری از بخش های مختلف کتابخانه میرفندرسکی بازدید کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: