کد خبر: 38654
تاریخ انتشار: یکشنبه, 21 بهمن 1397 - 12:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی ارومیه در آذربایجان غربی تشکیل شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی
 دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی ارومیه به ریاست فرماندار و با حضور اعضای انجمن در کتابخانه مرکزی ارومیه تشکیل شد.
دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی ارومیه در آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش لیزنا، دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ارومیه به ریاست علیرضا ملامحمدی‌زاده، فرماندار ارومیه در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

در ابتدای جلسه، عفت آقازاده، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه، گزارشی از فعالیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان ارائه کرد و گفت: شهرستان ارومیه ۹ باب کتابخانه شهری در شهرهای ارومیه، سرو و قوشچی و ۴ باب کتابخانه روستایی دارد. در حال حاضر ۴۳۰ هزار نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها موجود است و ۱۹ هزار نفر عضو فعال این کتابخانه‌ها هستند که در سال جاری بیش از ۱۱۹ هزار نسخه کتاب به امانت برده‌اند.

آقازاده افزود: در سال جاری ۵۳۲ برنامه فرهنگی شامل نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای، نقد کتاب، نشست معرفی و جمع‌خوانی کتاب، آموزش نقاشی و کادرستی، قصه‌گویی، نمایش کتب موجود در کتابخانه به مناسبت‌های مختلف و برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی در کتابخانه‌های این شهرستان اجرا شده است که در جذب عضو به کتابخانه و امانت کتاب تاثیر مثبتی داشت.

در ادامه جلسه، علیرضا ملامحمدی‌زاده، فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به اینکه جهت ترویج کتابخوانی و مطالعه در جامعه، مسئولان باید اهل مطالعه باشند، گفت: اهدای کتاب از سوی مسئولان به کتابخانه می‌تواند شروع خوبی باشد.

در ادامه حاضرین در جلسه در خصوص تعامل سازمان ها برای برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ارائه پیشنهادات و نظرات خود پرداختند.

اختصاص ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار جهت مرمت نسخه‌های خطی آسیب دیده کتابخانه مرکزی توسط شورای شهر، اختصاص تعداد ۵ بیلیورد شهرداری جهت ترویج کتابخوانی، برپایی غرفه اطلاع رسانی خدمات کتابخانه‌های عمومی با عضویت رایگان و با همکاری هلال‌احمر در راهپیمایی ۲۲ بهمن توسط اداره شهرستان، تهیه طرح گرافیکی کتابخوانی با شعارهای فرهنگی توسط اداره کتابخانه‌های شهرستان ارومیه جهت نصب بر سردر سازمان ها و مشارکت روسای ادارات در ترویج سنت حسنه اهدای کتاب از مصوبات این جلسه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: