کد خبر: 39585
تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 ارديبهشت 1398 - 12:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خبر داد:

نخستین کتابخانه مسکن مهر کشور در شهرضا افتتاح شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان از افتتاح نخستین کتابخانه و سالن مطالعه مسکن مهر کشور در شهرستان شهرضا خبر داد.
نخستین کتابخانه مسکن مهر کشور در شهرضا افتتاح شد

 به گزارش لیزنا، نخستین کتابخانه و سالن مطالعه مسکن مهر کشور با حضور امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان؛ علی اصغر رفیعی نژاد، فرماندار شهرضا؛ سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و مردم علاقه مند به کتاب و کتابخوانی در محله مسکن مهر سروستان شهرضا افتتاح شد.

امیر هلاکویی در مراسم افتتاح کتابخانه و سالن مطالعه حضرت ریحانه النبی در منطقه مسکن مهر شهرضا، با اشاره به این‌که استان اصفهان در سال ۹۷ با اجرای بیش از ۱۵ هزار برنامه فرهنگی حائز رتبه نخست در سطح کشور شد، اظهار داشت: اجرای بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ فعالیت در بخش کودک، هزار و ۲۰۰ نشست کتاب‌خوان، هزار و ۲۵۰ برنامه مناسبتی، ۸۱۶ نمایشگاه کتاب، ۷۱۳ مسابقه کتابخوانی از جمله برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در استان اصفهان بوده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به این‌که ۷ کتابخانه مسکن مهر در استان اصفهان آماده بهره‌برداری است، افزود: با بهره‌برداری از این ۷ کتابخانه، استان اصفهان به استان اول کشور از نظر تعداد کتابخانه‌ های عمومی نهادی تبدیل می‌شود.

وی با بیان این‌که تعداد ۱۷۴ باب کتابخانه در سال ۹۵ به ۱۸۴ باب کتابخانه تا پایان سال ۹۷ رسیده است، بیان کرد: در شهرها و روستاهای فاقد کتابخانه و مناطق کمتر برخوردار بیش از ۱۰ باب پروژه ساختمانی با رشد فیزیکی بالای ۹۵ درصد، آماده افتتاح و خدمات‌رسانی به مردم  استان اصفهان است.

                                                                                    افزایش کتابخانه‌های نهادی شهرضا به ۶ باب

فاطمه پورخاقان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا در ادامه این مراسم با بیان این‌که از ۶ کتابخانه مشارکتی، ۵ کتابخانه فعال و یک باب در دست احداث است، بیان کرد: با افتتاح کتابخانه مسکن مهر شهرضا شمار کتابخانه‌های نهادی این شهرستان به ۶ باب افزایش پیدا کرد که از این تعداد ۴ باب در محلات شهری و ۲ باب در مناطق روستایی قرار دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا با بیان این‌که این کتابخانه دارای ۵ هزار نسخه کتاب است و ۱۰۰ کارتن کتاب و نشریه از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به این مرکز تعلق گرفته، گفت: کتابخانه ریحانه ‌النبی محله سروستان در زمینی به مساحت ۸۵۰ متر مربع و با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال برای احداث و ۵ میلیارد ریال برای تجهیز ساخته شده و سالن مطالعه آن ظرفیت استفاده توسط ۲۵۰ نفر را دارد.

 

زنگنه
|
iran
|
1398/02/17 - 08:25
0
0
با سلام
ان شاء الله که کتابخانه ریحانه النبی بتواند به مردم خوب و فهیم شهرضا خدمات مفید و گسترده ای ارائه دهد. و باعث غنای فرهنگی آن منطقه شود. اما لازم به ذکر است که این کتابخانه نخستین کتابخانه مسکن مهر نیست. در استان کرمانشاه و شهر کرمانشاه در سال 97 کتابخانه شهدای مدافع حرم در شهرک مهر رازی کرمانشاه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و هم اکنون مشغول ارائه خدمات به مردم خوب کرمانشاه می باشد.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: