کد خبر: 39608
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 18 ارديبهشت 1398 - 10:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح کتابخانه عمومی چناران

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی کشور
کتابخانه عمومی چناران شهر بجنورد همزمان با هفته تعلیم و تربیت و گرامیداشت مقام معلم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه عمومی چناران

به گزارش لیزنا، کتابخانه عمومی چناران شهر بجنورد همزمان با هفته تعلیم و تربیت و گرامیداشت مقام معلم با حضور علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ محمود ثمینی، رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی و  فرماندار شهرستان بجنورد؛ شهردار چناران‌شهر و اعضای شورای شهر و دیگر  مسئولان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی در آیین افتتاح این کتابخانه از تمام مسئولانی که در ساخت و آماده سازی کتابخانه نقش داشتند، به ویژه اعضای شورای اسلامی، شهردار و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین خیری که ۱۵۰۰ جلد کتاب به این کتابخانه اهدا کرد، تقدیر به عمل آورد.

جهانی عنوان کرد: با توجه به اینکه کتابخانه در مرکز شهر و در مجاورت دبیرستان قرار دارد و با تلاش و پشتکار کتابدار کتابخانه و همچنین کمک شورا و شهردار، این مرکز فرهنگی می تواند میزبان فعالیت ها و برنامه های متنوع فرهنگی شده و در آینده نزدیک در تمام شاخص های کتابخانه ای رشد قابل ملاحظه ای داشته باشد.

 محمود ثمینی، فرماندار بجنورد گفت: سوگند به قلم و همچنین فرستادن پیامبران همراه کتاب برای هدایت بشر نشان از اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی نزد پروردگار متعال است.

 رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجنورد گفت: باید فرزندان خود را به خواندن و کتابخوانی دعوت کنیم و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه، باید دانش آموزان و معلمان عزیز کتابخوانی را در اولویت برنامه های روزانه خود قرار دهند.

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از مساعدت های انجام شده در راه اندازی کتابخانه عمومی چناران شهر، از تحویل چند کتابخانه روستایی تا پایان بهار سال جاری خبر داد.

فرخنده گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی اهدای کتاب و منابع به کتابخانه های عمومی  جدید را دارد و از هیچ تلاشی در جهت رونق فضای کتابخانه‌ای در استان دریغ نمی کند.

پس از پایان مراسم افتتاح، اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی چناران شهر طی نشستی توسط فرماندار بجنورد انتخاب شد.

گفتنی است، ساخت کتابخانه عمومی چناران شهر در زمینی به مساحت ۳۰۶ مترمربع، با زیربنای ۱۲۰ مترمربع از سال ۸۸ توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در  دستور کار قرار گرفت و مبلغ یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال به ساخت و تجهیز آن اختصاص یافت. این کتابخانه در پایان سال ۹۷ جهت بهره برداری به نهاد کتابخانه های عمومی کشور واگذار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: