کد خبر: 24988
تاریخ انتشار: یکشنبه, 24 مرداد 1395 - 10:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

جشنواره کتابخوانی رضوی استان تهران برگزیدگان خود را شناخت

منبع : لیزنا
 در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزیدگان این جشنواره  در استان تهران معرفی شدند.
جشنواره کتابخوانی رضوی استان تهران برگزیدگان خود را شناخت

 به گزارش لیزنا، آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی روز شنبه ۲۳ مرداد، همزمان با ایام گرامیداشت هفته کرامت و در شب میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) با حضور مشاورین، معاونین، مدیران‌کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، چهره‌های سرشناس سیاسی - فرهنگ و تنی چند از کتابداران و جمعی از شرکت کنندگان و نفرات برگزیده استانی این مسابقه، از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در سالن آمفی تاتر کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

در این مراسم از هشت کتابدار منتخب، 43 نفر از اعضا شامل پنج خانواده منتخب، 13 عضو کودک منتخب در مسابقه نقاشی، 13 عضو نوجوان منتخب مسابقه کتابخوانی (کتاب اعترافات غلامان) و 12 عضو بزرگسال منتخب مسابقه کتابخوانی علی ابن موسی الرضا(ع) تقدیر شدند.


مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی تهران گفت: پس از فراخوان جشنواره سه کتاب «دوست مهربان کبوترها» ویژه خردسالان ، «اعترافات غلامان» ویژه نوجوانان و «علی ابن موسی الرضا» ویژه بزرگسالان خریداری و در کتابخانه های عمومی استان تهران توزیع شد.
علی نیکنام اظهار داشت: این کتاب ها علاوه بر امانت با تخفیف 65 درصدی در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه مسابقه به صورت مکتوب و الکترونیکی برگزار شد ادامه داد: برگزاری نشست های قصه گویی که ما حصل آن نقاشی هایی است که با مضمون امام رضا(ع) توسط کودکان تهیه شد از جمله ویژگی های این همایش می باشد.

 
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز گفت: امروز این جشنواره نسبت به سال های گذشته در ایران و کشورهای مختلف فراگیر شده است.
برزین ضرغامی افزود: ایرانی ها میزبان امام رضا (ع) و حضرت معصومه هستند ، از اینرو برگزاری این جشنواره فرصت مغتنمی است تا آنها بتوانند با مطالعه در باره زندگی این دو بزرگوار بیشتر با فرهنگ رضوی مانوس شوند.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا در این مراسم علی شجاعی نویسنده به بلندای ردا ( برگزیده جشنواره رضوی سال 94 در باره این کتاب که پیرامون زندگی امام رضا است توضیحاتی ارائه کرد.
فرماندار تهران در این مراسم گفت: امروزه عمر جوانان ما به دلیل فضاهای مجازی به سرعت در حال گذر است زیرا این افراد بدون اینکه برداشتی از علم، کتاب و کتابخوانی داشته باشند اوقات فراغت و مفید خود را در شبکه های مجازی تلف می کنند.


عیسی فرهادی افزود: به طور قطع اگر این روال ادامه پیدا کند آینده خطرناکی در انتظار جوانان در سراسر دنیا خواهد بود. وی ادامه داد: اساس و بنیاد حرکت های اهل بیت (ع) ، احیای علم و مبارزه با جهل و نادانی بوده است.


فرهادی اظهار داشت: با کتاب و کتابخوانی می توان با جهل مقابله کرد ، از اینرو هر اندازه از کتاب و روشنایی فاصله بگیریم به جهل و بی سوادی و ناهنجاری های اجتماعی نزدیکتر می شویم.


فرماندار تهران اضافه کرد: امروز انسان کشی در دنیا به سرعت در حال افزایش است ، بشر وضعیت خوبی ندارد از یک سو قتل عام های هزاران نفر به دست گروه های تروریستی دنیا را نا امن کرده و از سویی دیگر سرگرم شدن جوانان در سایت های مجازی آنها را با ارزش ها بیگانه کرده است.


وی با تاکید بر توجه بر این خطرات در چنین جشنواره هایی به پدران و مادران توصیه کرد: فرزندان خود را بیشتر به کتاب و کتابخوانی تشویق کنند تا زندگی و حیات آنها توام با سلامت فکری و آموزه های اخلاقی باشد


ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا بود که به مناسبت سالروز میلاد امام رضا و حضرت معصومه همزمان با دهه کرامت با هدف گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با امام رضا و شناسایی معرفی پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور ، بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: