کد خبر: 29125
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 15 تیر 1396 - 16:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

با توسعه دانشگاه تهران، طرح ملی شهر دانش در پایتخت اجرایی می شود

منبع : لیزنا
رئیس دانشگاه تهران در گفت و گویی با خبرنگار لیزنا از تداوم فعالیت های این دانشگاه برای اجرایی کردن طرح «شهر دانش» با تاکید بر توسعه پارک های علم و فناوری خبر داد.
با توسعه دانشگاه تهران، طرح ملی شهر دانش در پایتخت اجرایی می شود

محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران از تداوم اجرای طرح «شهر دانش» در این دانشگاه خبر داد و گفت: شهر دانش قبلا تحت عنوان طرح سازماندهی دانشگاه تهران برای افزایش شاخص های کیفی پردیس مرکزی دانشگاه تهران در نظر گرفته شده بود ولی از آنجایی که این طرح در برگیرنده توسعه دانش و توسعه فن آوری و کاربرد آن است، لذا با تغییر مفهوم عنوان هم تبدیل به «شهر دانش» شد.

نیلی ادامه داد: توجه به رویکرد جدید دانشگاه برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم، قرار شد تا علاوه بر افزایش شاخص های کیفی دانشگاه، طرحی مثل توسعه پارک علم و فناوری هم در آن در نظر گرفته شود. زیرا پارک علم و فناوری محلی است برای تبدیل یافته های علمی به کسب و کار متناسب با نیاز های کشور.

او اجرای طرح «شهر دانش» را  فصل مشترک بسیار خوبی بین نیاز های جامعه و توانمندی های دانشگاه عنوان کرد که در قالب پارک های علم و فناوری شرکت های دانش بنیان محقق می شود.

به گفته او این طرح که مختص دانشگاه تهران و علوم پزشکی است، کاملا آمده شده و در هیئت امنای دانشگاه و سازمان مدیریت طرح و ازطرف رئیس جمهور و دیگر مسئولین هم پذیرفته شده است. در حال حاضر حدود 62 درصد از املاک توسط اعتباراتی که در اختیار دانشگاه قرار داده شده بود تملک شده و جهت آغاز فعالیت های اجرایی ما بقی املاک هم باید تملک شود. دانشگاه تا به امروز هم املاک مورد تملک را بعضا در اختیار پارک علم و فن آوری و جهت انجام فعالیت های علمی  و توسعه ای باقی دانشگاه ها قرار داده است. 

او در مورد میزان زمان مورد نیاز برای آغاز فعالیت های «شهر دانش» با اشاره بر اینکه بخش تملک املاک از نظر ما زمان زیادی طول نمی کشد افزود: اجرای پروژه ها وابسته به ساخت و ساز است که زمانی منطقی نیاز دارد. طرح های برخی از بخش ها مثل طرح های معماری آماده شده است ولی باقی کارهای اجرایی بعد از ساخت و ساز برنامه ریزی می شود. 

او در خصوص اعتبارات اختصاص گرفته برای طرح شهر دانش توضیح داد: برای تملک پیشبینی دانشگاه هزار و 300 میلیارد تومان است. برای ساخت و ساز هم که مساحتی 80 هزار متر مربعی را شامل می شود، با توجه به وسعت آن رقمی مناسب درنظر گرفته خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: