کد خبر: 32395
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 دی 1396 - 14:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

وزیر علوم بر لزوم ایجاد ارتباط با مراکز علمی دنیا تاکید کرد

منبع : لیزنا
 منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مشکلات اجرایی را عامل قطع ارتباط میان کتابخانه های دانشگاهی ایران با سایر مراکز علمی دنیا عنوان کرد.
وزیر علوم بر لزوم ایجاد ارتباط با مراکز علمی دنیا تاکید کرد

یکی از عوارض تحریم ها طی سال های گذشته قطع ارتباط میان کتابخانه های دانشگاهی و مراکز علمی ایران با مراکز علمی جهان بخصوص غرب است؛ بگونه ای که کتابخانه های دانشگاهی بیشتر برای جست و جو و بازیابی منابع به آن مراکز مراجعه می کنند.

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گویی با خبرنگار لیزنا بر لزوم ایجاد ارتباط میان کتابخانه های دانشگاهی با دیگر مراکز علمی دنیا تاکید کرد.

غلامی در مورد ارتباط میان مراکز علمی و دانشگاهی ایران با سایر مراکز علمی دنیا با بیان اینکه بحث ارتباط با مراکز علمی دنیا جزء برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است، توضیح داد: دیپلماسی جزء تاکیدات مقام معظم رهبری است. این موضوع به این معنی است که ما باید با مراکز علمی، محققین کشورهای دیگر، بخصوص محققین کشورهای جهان اسلام همکاری های مشترک علمی داشته باشیم.

او ادامه داد: این هدف ما در حال توسعه است و در حال حاضر هم موارد بسیاری از پروژه های مشترک را در دست داریم. ارتباط برای چاپ مقالات، کتاب ها و مبادلات علمی جزء مواردی است که تا به حال معمولا مشکلات اجرایی پیش پای آن وجود داشته است.  

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: امیدواریم با این نگاه جامعی که در توسعه روابط بین الملل وجود دارد، مشکلات پیش پای ارتباطات میان مراکز دانشگاهی و علمی و بخصوص کتابخانه های دانشگاهی با مراکز علمی دنیا روز به روز کمتر شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: