کد خبر: 40129
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 شهریور 1398 - 18:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

ذوالقدر

برای بودجه سالهای آینده نهاد کتابخانه ها تلاش می کنیم!

منبع : لیزنا
 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی: برای سالهای آینده تلاش می کنیم تا وضعیت بودجه نهاد کتابخانه های عمومی بهتر شود.
برای بودجه سالهای آینده نهاد کتابخانه ها تلاش می کنیم!

 سیده فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم بازگشایی کتابخانه عمومی پارک شهر به خبرنگار لیزنا گفت: حوزه فرهنگ همیشه مغفول بوده  و شاید فقط نهاد کتابخانه های عمومی نیست که مغفول مانده است.

وی گفت: ما در کمیسیون فرهنگی مجلس همیشه  تلاش می کنیم که واقعا این بودجه ها احیا شود و رقمی که متناسب با نیازها هست همیشه برآورده شود. اما امسال به خاطر بودجه انقباضی سال 98 و مشخص نبودن وضعیت فروش نفت شرایط خیلی سخت شد و بودجه کمتری اختصاص داده شد.

ذوالقدر ادامه داد: با توجه به اینکه باید سرانه کتابخوانی ما در کشور بالا رود و نیاز به فرهنگ سازی داریم، قطعا باید نهاد کتابخانه های عمومی از طریق بودجه حمایت شود.

او یادآور شد: نیم درصد شهرداری ها را فقط شهرهای بزرگ می توانند پرداخت کنند اما در استانهای محروم، شهرداری هم نمیتواند به کتابخانه ها کمک کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین باید از طریق دولت بودجه اختصاص داده شود و بودجه ای که اختصاص داده می شود باید 100 درصد محقق شود و ما سعی و تلاش میکنیم تا در سالهای آینده این امر اتفاق بیافتد.

***

با توجه به صحبت های سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بودجه نهاد کتابخانه های عمومی امسال کمتر بوده و 100 درصد اختصاص نیافته است. باید توجه کرد بودجه ای که امسال (سال 98) به نهاد کتابخانه های عمومی اختصاص یافته از سال 97 کمتر است و با توجه به افزایش حقوق ها و هزینه ها، اگر از همه هزینه های جاری، جشنواره ها و برنامه های فرهنگی صرف نظر کنیم، بودجۀ اختصاص داده شده فقط برای 6 ماه حقوق کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کفایت می‌کند!

 

علی خ
|
Iran
|
1398/06/09 - 11:00
0
5
بزک نمیر بهار میاد
موسوی
|
Iran
|
1398/06/09 - 09:30
0
4
فکری به حال فرهنگ این مز و بوم باید نمود
احمد کریم خانی
|
Iran
|
1398/06/08 - 19:18
0
6
باسلام واحترام
برای این خبر متنی را از استاد گرانقدر ایرج افشار می نویسم و سخن به هدر ندهم

بی تردید در عصری که دولتنها امکان سرمایه گذاری بزرگ دارند کتابدار باید چشمش به سوی اعتبارات رسمی دوخته باشد و آنچه می تواند طلب کند تا بتواند بر غنای کتابخانه بیفزاید تا وقتی که توجه دولت ها به چنین سرمایه گذاری علمی و بنیادی معطوف نشود و مدیران بخشهای خصوصی و عمومی به وجوب حیات کتابخانه توجه کافی نداشته باشند و خواندن جزئی از زندگی همگان و بالخصوص مدیران امور از عالی نادانی نشود جوهر بینش و دانایی نضج نمی گیرد
کتابدار ناامید
|
Iran
|
1398/06/06 - 18:39
1
13
خانم ذوالقدر و آقای مختارپور عزیز فکری به حال حقوق کتابداران بکنید موندیم در خرج زندگی
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: