کد خبر: 38492
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 بهمن 1397 - 09:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

ISI یک بار دیگر تغییر مالکیت داد

منبع : لیزنا
Churchill Capital Corp  و  Clarivate Analyticsدر یک ادغام تجاری جدید به هم پیوستند.
ISI یک بار دیگر تغییر مالکیت داد

به گزارش لیزنا، موسسه اطلاعات علمی ISI در سال 1960  میلادی توسط اوژن گارفیلد، برای انتشار  نمایه های استنادی SCI، SSCI و با کمی تاخیر AHSI تاسیس شد. این شرکت تا سال 1992 مجموعه های استنادی و مجموعه Current Content  را زیر نام ISI بصورت چاپی منتشر کرد. شرکت در سال 1992 و با شروع انتشار این مجموعه ها ابتدا روی فلاپی دیسک ها و کمی بعد روی لوح فشرده، برای توسعه فعالیت ها نیاز به سرمایه گذاری بیشتری داشت که شرکت Thomson Scientific با این موسسه ادغام و نام  Thomson ISI به خود گرفت، این شرکت از سال 1999 مجموعه های استنادی خود را تحت عنوان Web of Science در یک محیط یکپارچه به بازار عرضه کرد که با اضافه شدن محصولاتی دیگر نام Web of Knowledeg  برای آن انتخاب شد. شرکت Thomson ISI در سال 2008 با شرکت Reuters Group ادغام و نام Thomson Reuters به خود گرفت. در سال 2016 محصولات استنادی این شرکت به مجموعه اقتصادی Onex Corporation فروخته شد و از این سال نام محصول به Clarivate analytics تغییر یافت، و این در حالیست که هنوز در ایران این محصولات به نام ISI شهرت دارند. این بار لیکن این نام زیاد عمر نکرد و شرکت Onex محصولات استنادی خود شامل web of Science‌ و سایر محصولات مانند Derwent را در 14 ژانویه 2019 در یک ادغام تجاری بزرگ با شرکت Churchill Capital Corp سهیم شد که سهام این شرکت نوپا از همان 14 ژانویه در بورس نیویورک و با نام جدید شرکت “Clarivate” عرضه شد. زمانی که Onex مالکیت این مجموعه را در 2016 خرید،‌ قیمت فروش 3.5 میلیارد دلار اعلام شد و اکنون این شرکت با ارزش 12.5 میلیارد دلار به بورس عرضه شده و شرکت Onex بیشتر سهام را در اختیار خود نگه داشته است.

مدیر جدید شرکت می گوید: Clarivate  قصد دارد نوآوری را با حمایت از نوآوران، ایده پردازان و سازمان هایی که ایده های نو را حمایت می کنند، و همچنین  با حمایت از مخترعان  تسریع کند. از نظر من این یک اتفاق  مهیج در مسیر تکامل Clarivate  است که طیف گسترده ای از فرصت های رشد آینده را برای کسب و کار های تازه باز می کند و به ما اجازه می دهد تا روی  درخشان‌ترین مغزها، روی علوم داده ای که می توانند جریان بازی را در جهان تغییر دهند و روی پیچیده‌ترین فن آوری‌ها سرمایه گذاری کنیم.

Clarivate  مدعی رهبر جهانی در ارائه معتبرترین نتایج تحلیلی در حوزه داده های علمی و علوم داده ای است و همه تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به نوآوری بکار می‌برد. این شرکت خدمات خود را متمرکز بر تحقیقات علمی و دانشگاهی، علوم زیستی، تحقیقات و اطلاعات ثبت اختراعات، قوانین و استانداردهای صنعتی و مدیریت مالکیت معنوی ارائه می دهد. خدمات شرکت مبتنی بر اشتراک است و برای استفاده از خدمات ‌آن باید حق اشتراک پرداخت.

 

محسن زین العابدینی
|
Iran
|
1397/11/07 - 13:46
0
0
قاعدتا در دو بند آخر باید این نامه به جای کلریتیو به کار برود:
Churchill Capital Corp
پاسخ ها
زنگنه
| iran |
1397/11/11 - 13:07
عرض سلام و ادب
ظاهرا دو تا شرکت وانایکس و چرچیل کپیتال کارپ هر دو توافقی نام کلاریویت رو به عنوان نام جدید و تجاری پذیرفته اند.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: