کد خبر: 47337
تاریخ انتشار: جمعه, 29 ارديبهشت 1402 - 19:27

داخلی

»

کتاب

از کتاب «سلامت تن و روان سبک زندگی سالم» رونمایی شد

منبع : روابط عمومی انجمن ناشران دانشگاهی
نشست هوش سلامت، سلامت تن و روان و سبك زندگي سالم در سي و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران برگزار شد.
از کتاب «سلامت تن و روان سبک زندگی سالم» رونمایی شد

به گزارش لیزنا، نشست هوش سلامت،‌سلامت تن و روان و سبك زندگي سالم با حضور دکتر سینا یاوریان، گردآورنده و مولف کتاب سلامت تن و روان سبک زندگی سالم با حمايت انتشارات كتاب دانشگاهي روز جمعه 29 ارديبهشت 1402 در سراي علمي-فرهنگي دانشگاهي سي و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران برگزار شد.

سینا یاوریان در ابتدای نشست به معرفی مختصری از خود پرداخت و گفت: من تحصیلات مختلفی داشتم که یکی از آن ها تحصیل در رشته روانشناسی بوده است. دوره های آموزشی بسیاری را گذراندم که یکی از آن دوره ها کارگردانی انجمن های سینمایی بوده است. پدر بنده دقیقا از سال 1339 تا سال 1399 که روزهای پایانی عمرشان را سپری می کردند مشغول به فعالیت کار فرهنگی در کتابفروشی بودند و من هم در کنار ایشان بزرگ شدم و در این فضا رشد کرده ام. جنبه های مختلفی از کتابهای مختلف را مطالعه کردم که یکی از همین جنبه ها کتاب های حیطه سلامت بوده است.

یاوریان ادامه داد: کتاب را به این خاطر تالیف کرده ام که یک مجموعه از دانش هایی که در مورد سلامت جمع آوری کردم برای خودم، که بیشترش به خاطر اتفاقاتی بود که برای سلامتی ام افتاد و یا بخاطر مطالعاتی که انجام داده بودم؛ میخواستم اینها را به بقیه مردم نیز ارائه کنم تا از آن اطلاع و آگاهی داشته باشند. به غیر از پزشک سنتی که مراجعه می کنیم به آن برای درمان مریضی های جسمی مان، ممکن است ما روش های دیگری هم برای سلامت سراغ داشته باشیم. راجع به عنوان کتاب باید خدمت شما بگویم، اولش هدفم این بود که یکسری دانش ها را در مورد سلامت و اینکه چگونه سلامت خودمان را حفظ کنیم ارائه کنم تا اینکه بتوانیم سبک زندگی کردنمان را بهبود بخشیم و اسم کتاب را ابتدا سبک سالم انتخاب کردم و بعد فکر کردم که ما چگونه باید به سمت این سبک زندگی سالم برویم و این شد که اسم کتاب را سلامت روان و سبک زندگی سالم انتخاب نمودم.

یاوریان در ادامه گفت: برخی افراد دنبال سلامتی خودشان نیستند، ما هر چه اصرار می کنیم که روش هایی یاد بگیریم جهت سالم زندگی کردن، برخی افراد باز هم به آن توجه نمی کنند و به فکر حفظ سلامتی خودشان نیستند. بغیر از چند هوشی که گاردنر آن ها را تعریف کرده و از آن ها نام برده مثل هوش هیجانی، هوش درونی، هوش بیرونی، هوش حرکتی و ... به نظر می رسد که یک هوش دیگر هم وجود دارد که ما می توانیم در خودمان آن را تقویت کنیم و آن هوش سلامت ما است.

یاوریان در پایان به مقدمه کتاب اشاره کرد و گفت: در فرهنگ لغات مریام-وبستر، هوش یعنی توانایی یادگیری و درک و همچنین کنار آمدن در شرایط سخت و یا توانایی به کارگیری دانش در جهت تغییر محیط. در واقع اگر ما توانایی یادگیری خودمان را در زمینه آموزش سبک زندگی سالم بالا ببریم یعنی در یادگیری سلامت هوش خودمان تلاش کرده ایم و تقریبا به تعریف هوش سلامت پرداخته ایم. کتاب به یادگیری یکسری علائم سلامت می پردازد و سعی می کند با ارتقاء دانش در افراد و تشویق آنها، هوش سلامت افراد را ارتقاء دهد. برای تالیف این کتاب از منابع بسیاری کمک گرفته شده که من بیست و یک منبع را در آخر کتاب از آن نام بردم و در برخی قسمت ها نیز از نظریات خودم استفاده کرده ام.

 

گزارش: غزاله ورقائی