کد خبر: 46113
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 مرداد 1401 - 16:16

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

اهدای مجموعه سندهای سیاسی انقلاب اسلامی به مرکز اسناد آستان قدس

منبع : لیزنا
مجموعه سندهای سیاسی انقلاب اسلامی از سوی خانواده حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی به مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی اهدا شد.
اهدای مجموعه سندهای سیاسی انقلاب اسلامی به مرکز اسناد آستان قدس

به گزارش لیزنا، محمدهادی زاهدی، مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی، این مجموعه را حاوی 1200  صفحه سند در قالب 103 پوشه عنوان کرد که بعد از  فهرست نویسی به مخزن اسناد تحویل داده شد.

وی این مجموعه را شامل نامه‌های اداری و شخصی، صورت جلسه، تقاضانامه، عریضه، مصالحه نامه، مبایعه نامه، دعوت نامه، مدارک هویتی، یادداشت‌های شخصی، گزارش‌های سیاسی و نظامی، صورت حساب، متن مصاحبه و پرسش و پاسخ شخصیت‌های سیاسی، بریده جراید، حکم قضایی، شکایت‌نامه، دادخواست، برگه بازجویی و اقرار نامه، جزواتی از مصوبات مجلس، عملکرد نمایندگان و فهرست تخصیص بودجه در مناطق مختلف خراسان، و چند موضوع پراکنده دیگر عنوان کرد.

زاهدی اهمیت محتوایی این اسناد به لحاظ اطلاع رسانی را در حوزه تاریخ معاصر برشمرد که موضوعاتی از قبیل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ساختار اداری نهادها و سازمان‌ها، گستره فعالیت‌های قوه مقننه و مجریه، نحوه تنظیم و محتوای گزارش‌های امنیتی و انتظامی و مطالب دیگری در سطوح کلان سیاسی و اجتماعی‌ کشور را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: پیرامون اکثر مناصب و موقعیت‌های سیاسی، علمی، نظامی و اجتماعی حجت الاسلام حسینی هم اطلاعات و اسنادی دراین مجموعه اهدایی وجود دارد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی متولد سال 1330 در روستای بزبیشه قائنات است که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت های مختلفی در کمیته انقلاب اسلامی، حزب جمهوری اسلامی، شهربانی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، دانشگاه آزاد و اداره تبلیغات در فرودگاه‌های کشور را در کنار تدریس در دانشگاه عهده دار بوده است. وی در سال 1394 با مسئولیت نظارت بر عملکرد روحانیون اعزامی به حج در عربستان حضور یافته بود در فاجعه منا به شهادت رسید.