کد خبر: 25441
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 مهر 1395 - 00:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

 شکل مسابقه دانشجویی کنگره متخصصان علوم اطلاعات تغییر می‌کند

منبع : لیزنا
تیم‌های گروه‌های علم اطلاعات و دانش‌شناسی و کتابداری پزشکی در مسابقه «خواندن، دانستن، توانستن» شرکت می‌کنند.
 شکل مسابقه دانشجویی کنگره متخصصان علوم اطلاعات تغییر می‌کند

 به گزارش لیزنا،  دبیر اجرایی د.مین کنگره متخصصان علوم اطلاعات با اعلام این خبر افزود: چنانکه در وبگاه انجمن و در خبرگزاریهای اعلام شده است، ‌ دومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات در نظر دارد مسابقه ای برای دانشجویان دوره کارشناسی با عنوان "خواندن، ‌دانستن، توانستن " برگزار نماید. شکل اعلام شده این است که در این مسابقه هیچ کتابی برای خواندن معین نمی شود و تنها از کتابهای غیر درسی و با مضامین فرهنگ و ادب و هنر  که شرکت کنندگان  خود اعلام  می کنند  خوانده اند،‌ سوالاتی از آنها خواهد شد و  امتیازات همانطور که اعلام شده به مجموعه خوانده های شرکت کننده داده می شود.

 

ابراهیم عمرانی گفت: در پیشنهادی که از سوی یکی از گروهها به انجمن رسسیده است، ‌تقاضا شده که این مسابقه بین دانشگاهی انجام شود و گروهها خود معرف دانشجویان کتابخوان مقطع کارشناسی خود باشند. این پیشنهاد به این علت طرح شده بود که عقیده داشتند بسیاری از دانشجویان ما که کتاب خوان و دوستدار مطالعه هستند خودشان را کاندیدا نکرده اند و در مسابقه شرکت نکرده اند و بهتر است این مسابقه بین دانشگاهی  و تیمی برگزار شود تا گروهها، خود تیمی از دانشجویان کتابدار خود را معرفی کنند.

بنابراین از این طریق از همه گروههای علم اطلاعات و دانش شناسی، و کتابداری پزشکی تقاضا می کنیم تا در اسرع وقت تیم خود را جهت شرکت در مسابقه به دبیرخانه کنگره معرفی نمایند. هر گروه می تواند یک یا دو تیم سه نفره در این مسابقه شرکت دهند.

 

دبیر اجرایی انجمن در مورد اینکه  گروههای دانشجویی دانشگاههای شهرستانی می توانند در این مسابقه حضور پیدا کنند گفت: انجمن بسیار از حضور دانشجویان دانشگاههای غیر تهرانی در کنار دانشجویان حوزه تهران استقبال می کند، لیکن از نظر امکانات در  سال جاری در شرایطی نیست که بتواند برای اسکان دادن این عزیزان یا هزینه رفت و آمدشان کمکی در اختیار بگذارد . این هزینه ها را در صورت لزوم باید گروه تقبل نماید. البته صحبتهایی با برخی مراکز و خوابگاههای دانشجویی کردیم که برای امسال میسر نشد. امیدواریم که برای سال آینده شرایط بهتری داشته باشیم.

 

وی در پایان در مورد نحوه ثبت نام گروهها گفت: برای معرفی  باید نام شخص و کتابهایی که خوانده است ذکر شده باشد تا داوران بتوانند بر اساس خوانده های افراد مسابقه را برگزار نماید. گروه باید راستی آزمایی درباره خوانده شدن اثری را که دانشجو ادعا می کند خوانده است را خود برعهده بگیرند و از گرفتن امتیاز منفی برای تیم گروه خود جلوگیری کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: