کد خبر: 47023
تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 اسفند 1401 - 10:51

داخلی

»

کتابخانه ملی

اسناد و سوابق راکد وزارت میراث فرهنگی تعیین تکلیف شد

منبع : لیزنا
سوابق و پرونده های راکد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مربوط به دوره زمانی 1374 تا 1396 توسط کارشناسان ارزشیابی اسناد اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی معاونت اسناد ملی ایران تعیین تکلیف شد.
اسناد و سوابق راکد وزارت میراث فرهنگی تعیین تکلیف شد

به گزارش لیزنا، کارشناسان ارزشیابی اسناد اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی معاونت اسناد ملی، بر اساس اجرای قانون و مقررات اسناد ملی ایران و به منظور تعیین تکلیف اسناد راکد دستگاه ها؛ سوابق و پرونده های راکد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را پس از بررسی و ارزشیابی تکلیف کردند.

این اسناد راکد مربوط به مکاتبات، گزارش ها،‌ بازرسی از واحدها و ادارات کل تابعه استان ها می شود. همچنین این گزارش ها شامل حفاری و کاوش­های علمی باستان شناسی، مکاتبات مربوط به همکاری­های بین المللی، برگزاری نمایشگاه­های آثار باستانی در کشورها می شود که از سوابق راکد تعیین تکلیف شده این وزارتخانه به شمار می روند.

بر اساس آمار ارائه شده ازسوی اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد، حدود 176 هزار  و 400 برگ از اسناد ارزشمند و آرشیوی، تفکیک و به مخازن اسناد آرشیوی معاونت اسناد ­ملی ایران منتقل شد. همچنین حدود 13 هزار و 560 برگ سوابق راکد و مختومه برابر مجوزهای عمومی و اختصاصی مصوب شورای اسناد ملی ایران، فاقد ارزش و امحایی تشخیص داده شد و از چرخه اداری آن وزارتخانه خارج شد.

با اقدامات صورت گرفته، حدود 70 متر مربع  فضای بایگانی و اداری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آزاد و جهت  بهره برداري مجدد، در اختيار آن وزارتخانه قرار گرفت.