کد خبر: 36721
تاریخ انتشار: شنبه, 10 شهریور 1397 - 10:08

داخلی

»

سایر

برگزاری مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گلستان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان
آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در آخرین روز از هفته دولت، با تقدیر از برگزیدگان در گلستان برگزار شد.
برگزاری مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گلستان

 به گزارش لیزنا، ۷ شهریور ماه آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان گلستان با حضور هادی آشتیانی، مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ عبدالرضا چراغعلی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ رضا قوانلو، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، کتابداران و جمعی از علاقمندان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهرستان گرگان برگزار شد.

رضا قوانلو، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان در این مراسم اظهار داشت: در سال ۹۶، ۱۷ هزار نفر از مردم استان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که این رقم در سال ۹۷ به ۳۱ هزار نفر افزایش یافت.

قوانلو تعداد خانواده‌های گلستانی شرکت‌کننده در جشنواره کتابخوانی رضوی را در سال ۹۷، ۴۱۰ خانوار اعلام کرد.

رسول مظفری، مدیرعامل شرکت بافه در این مراسم در خصوص اهمیت کتاب و مطالعه بیان کرد: دانایی چیزی است که همه به آن نیازمندند و کتاب  راهگشای کسانی است که دارای هدف هستند و در راستای تحقق هدف خود تلاش می کنند. در واقع هر مجموعه برای پیشبرد اهداف نیازمند به دانایی و کتاب است.

عبدالرضا چراغعلی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این مراسم اظهار داشت: اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی درحقیقت افتتاحیه نهمین دوره این جشنواره است و باید برای برگزاری آن بیش از پیش همت کنیم.

در ادامه هادی آشتیانی، مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور از سال ۹۵ برگزار می شود؛ امسال حدود ۸۵۸ هزار  و ۶۵۹ نفر در این جشنواره شرکت کردند که نسبت به سال گذشته رشد ۳۲ درصدی داشته است. از این تعداد ۵۳۰ هزار و ۸۳۰ نفر در بخش مکتوب و مابقی در بخش الکترونیک این جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تصریح کرد: کتابخانه ها با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی باید به پایگاه های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند.

شایان ذکراست، در پایان این مراسم از برگزیدگان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان گلستان در چهار بخش کودک، ‌ نوجوان، بزرگسال و خانوادگی تقدیر شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: