کد خبر: 45714
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 ارديبهشت 1401 - 14:26

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

نشست مطالعاتی بررسی آثار شهید مطهری و خوانش کتاب آزادی معنوی برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست مطالعاتی بررسی آثار استاد شهید مرتضی مطهری به همراه معرفی و خوانش کتاب آزادی معنوی در کتابخانه عمومی شهید مدرس(ره) کاشمر برگزار شد.
نشست مطالعاتی بررسی آثار شهید مطهری و خوانش کتاب آزادی معنوی برگزار شد

به گزارش لیزنا، رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر در این مراسم با بیان اینکه بزرگداشت مفاخر و مشاهیر در دستور کار مجموعه کتابخانه های عمومی کاشمر است گفت: شهید مطهری یکی از استوانه های فکری انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود.

محمد فیض عارفی ادامه داد: انقلاب اسلامی قبل از آن که یک انقلاب سیاسی و حتی اجتماعی باشد یک انقلاب فکری و فرهنگی بود و یکی از مهمترین اشخاصی که در تحقق این انقلاب فکری و فرهنگی نقش داشت استاد شهید مرتضی مطهری است.

وی افزود: شهید مطهری با آثار خود توانست زمینه فکری لازم برای تحقق انقلاب اسلامی را در سال 57 فراهم کند و امروزه نیز آثار و کتاب های ایشان همچنان مورد استفاده در زمینه پاسخگویی به شبهات و نشر معارف اصیل اسلامی است.

در ادامه این نشست دادستان کاشمر در سخنانی به بررسی آثار شهید مطهری و دسته بندی کتاب های وی پرداخت.

دکتر غلامرضا طالعی با بیان ویژگی های کتاب های شهید مطهری گفت: کتاب های شهید مطهری اساس و بنیان بسیار قوی بر مبنای معارف ناب اسلامی دارد و لذا همچنان مورد استفاده محققان ، دانشجویان و متفکران است.

وی افزود: اینکه فردی مثل حضرت امام خمینی(ره) که نظرات و دیدگاه های خود را با وسواس و دقت بیان می کنند اعلام کرده اند که کتاب های شهید مطهری بدون استثنا خوب و مفید است نشان دهنده جایگاه رفیع استاد مطهری و کتاب های وی می باشد.

طالعی با توصیه به شرکت کنندگان برای ایجاد حلقه های مطالعاتی به منظور مطالعه آثار شهید مطهری ادامه داد: اگر کسی یک دوره کامل کتاب های شهید مطهری را با دقت مطالعه کند از بسیاری منابع دیگر بی نیاز می شود و شاکله فکری او بسیار محکم، مستدل و منطقی شکل می گیرد لذا شایسته است برگزاری سیر مطالعاتی آثار استاد مطهری در دستور کار قرار بگیرد.

وی سپس به معرفی و خوانش کتاب آزادی معنوی پرداخت و فصل اول این کتاب با موضوع آزادی معنوی و آزادی اجتماعی را مورد بحث و بررسی با حضار قرار داد.