کد خبر: 47784
تاریخ انتشار: شنبه, 15 مهر 1402 - 15:27

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تصویب هیئت وزیران انجام شد؛

احتساب ۱۰۰ درصد هزینه‌کرد اشخاص حقوقی در ساخت کتابخانه به عنوان «هزینه قابل قبول مالیاتی»

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
هیئت وزیران طی مصوبه‌ای ۱۰۰ درصد هزینه کرد اشخاص حقوقی در ساخت کتابخانه ها را به عنوان «هزینه قابل قبول مالیاتی» تلقی کرد. این دومین مصوبه دولت در سال جاری در جهت توسعه کتابخانه های عمومی است.
احتساب ۱۰۰ درصد هزینه‌کرد اشخاص حقوقی در ساخت کتابخانه به عنوان «هزینه قابل قبول مالیاتی»

به گزارش لیزنا،  هیئت وزیران در جلسه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بند ۱ تصویب نامه شماره ۳۳۰۴۹/ت ۶۱۰۶۴هــ مورخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ را اصلاح کرد.

بر این اساس هزینه‌کرد اشخاص حقوقی در خصوص تولید و انتشار محتوای فرهنگی و آموزشی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری، زیارتی و فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران به زبان های خارجی با هماهنگی و تأیید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حسب مورد و ساخت فرهنگسراها، مجتمع‌های فرهنگی و هنری و کتابخانه‌ها با هماهنگی و تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به صورت ۱۰۰ درصد به عنوان «هزینه قابل قبول مالیاتی» تلقی می‌شود.

بعد از مصوبه دولت در مورد استثناء شدن خرید خودرو برای کتابخانه سیار، این دومین مصوبه مؤثر و مستقیم دولت برای توسعه کتابخانه‌های عمومی و رفع موانع آن است که با اهتمام مجموعه وزارت ارشاد، خصوصاً وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی، به تصویب می‌رسد. به همین جهت اضافه شدن عنوان کتابخانه در کنار سایر مراکز فرهنگی برای استفاده از این فرصت برای توسعه کتابخانه‌های عمومی راهگشا خواهد بود.

با این مصوبه مسیر جدیدی برای مشارکت خیرین در راستای توسعه کتابخانه‌ها ایجاد می‌شود و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور می‌تواند به عنوان متولی مدیریت کتابخانه‌های عمومی ایران با صاحبان سرمایه، مؤسسات، شرکت‌ها و... در خصوص جلب مشارکت برای توسعه کتابخانه‌های عمومی وارد مذاکره شود.